اجتماعی و سبک زندگی نمایش نسخه اصلی

فرایند فارغ التحصیلی تسهیل می شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه تدابیری برای تسهیل در فرایند فارغ التحصیلی دانشجویان در نظر گرفته شده است، گفت: کلاس های نودانشجویان با یک ماه و یا ۴۵ روز تاخیر آغاز می شود

891

جبار علی ذاکری  درباره برنامه های این دانشگاه برای ترم آینده با اشاره به شرایط کرونایی ابتدا به تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای تابستان پرداخت و گفت: برنامه ریزی کرده ایم که دانشجویان ارشد و دکتری با رعایت پروتکل های بهداشتی، بتوانند از فرصت تابستان استفاده کرده و کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی خود را انجام دهند.
اسکان ۳۲۲ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در خوابگاه
وی افزود: درحالی که در شرایط عادی، دانشجویان خوابگاهی ما حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر هستند، تاکنون ۳۲۲ نفر بصورت پراکنده در خوابگاه های دانشگاه مستقر شده اند. این دانشجویان افرادی هستند که به اختیار؛ هم خودشان علاقمند به اتمام کارهای باقیمانده بودند و هم مورد تایید اساتید قرار گرفتند و به همین علت این امکان را برایشان فراهم کرده ایم با وجود شرایط کرونایی، بتوانند مراحل پایانی دانش اموختگی و فارغ التحصیلی خود را پشت سر بگذارند.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: هدف اصلی ما در برنامه تابستان این است که آن دسته از دانشجویان مان که در آستانه فارغ التحصیلی هستند، بتوانند با به انجام رساندن اندک امور مربوط به پایان نامه هایشان و همزمان بصورت مجازی کار دفاع و پیش دفاع رساله دکتری خود را پیش ببرند.
ذاکری با بیان اینکه توصیه و پیشنهاد ما برای سایر دانشگاه ها این است که بهره مندی از اینگونه تمهیدات و امکانات را به اختیار خود دانشجو بگذارند، گفت: معتقدیم در صورتی که خود دانشجو علاقمند بوده و استاد مربوطه نیز در دانشگاه امکان راهنمایی او را داشته باشد، بهتر است که امکانی برایش فراهم کنند تا بتواند بموقع تحصیل خود را به اتمام برساند و دچار مشکلات تحصیلی نشود.
پذیرش ۳۱۰ دانشجو جهت حضور در کلاس های عملی و کارگاهی
رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برنامه این دانشگاه برای دانشجویانی که دروس عملی و کارگاهی دارند، گفت: در این رابطه حدود ۳۱۰ نفر از دانشجویانی که الزاما باید در کارگاه حضور یافته و کار اجرایی می کردند، طی مدت ۲ هفته و بر اساس برنامه ای فشرده، با حضور در دانشگاه، کارهای عملی؛ مثل شرکت در کارگاه ها و آزمایشگاه ها را به انجام برسانند.
وی تصریح کرد: روند کار نیز به این شکل تنظیم شده است که این افراد از یک شب تا حداکثر ۶ شب در خوابگاه مستقر شوند و کار عملی خود را  ادامه داده و به پایان برسانند. لذا با توجه به تقاضاهای جدی و متعددی که از جانب دانشجویان؛ خصوصا آنها که در شرف فارغ التحصیلی بودند، این امکان را برایشان فراهم کردیم که بیایند و اندک امور باقیمانده را انجام بدهند. 
ذاکری با بیان اینکه این کار در هفته جاری صورت گرفته و هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: هرچند ۳۱۰ نفر تقاضای بهره مندی از امکان ایجاد شده داشتند، ولی پیک حضور آنها، نهایتا ۷۰ نفر بوده است. از این بین طی روزهای گذشته تعدادی دانشجویان که اکثرا تک درس بود و حداکثر یک یا ۲ شب در خوابگاه اقامت داشتند، کارهای خود را انجام داده و به شهرهای محل سکونت خود بازگشته اند. 
ارائه دروس پایه در ترم تابستان
وی ادامه داد: علاوه بر این، ما تابستان سال گذشته تجربه ارائه برخی از دروس پایه را بصورت مجازی داشتیم تا دانشجویانی که یک بار در دروس پایه، افتاده بودند، بتوانند بصورت مجازی از ترم تابستانی استفاده کرده و عقب ماندگی خود را جبران کنند. از این رو، اکنون نیز که شرایط کرونایی است، دوباره همان روش سال قبل را ادامه می دهیم تا دانشجویانی که مشکلاتی در دروس پایه داشته اند، بتوانند تا سقف ۶ واحد را در ترم تابستان جبران کنند. 
رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: برای ترم بعد (نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹) نیز هیات رییسه دانشگاه مصوب کرده است که با توجه به وضعیت فعلی، برنامه ریزی ها متناسب با شرایط کرونایی باشد و تصمیم بر این است که به جز ورودی های جدید، بقیه برنامه ها از ۲۹ شهریور ماه آغاز شود.
ذاکری افزود: بر این اساس، هفته آخر شهریور ماه، انتخاب واحد را خواهیم داشت و از ۲۹ شهریور نیز کلاس ها شروع خواهد شد. ولی برای دانشجویان نو ورود، پیش بینی مان این است که کلاس ها با یک ماه تا ۴۵ روز تاخیر، آغاز خواهد شد.
به نقل از خبرگزاری مهر.