سلامت و تغذیه نمایش نسخه اصلی

پیاده روی روزانه 7000 قدم می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد! | مجله گوپی

مطالعه جدید نشان می دهد که انجام 7000 قدم در روز می تواند شریان های افراد میانسال را سالم نگه دارد و خطر مرگ را تا 70 درصد کاهش دهد. یافته های محققان سراسر ایالات متحده نشان می دهد که این تعداد کمتر هنوز برای محافظت در برابر عوارض جدی قلب کافی است ، نه توصیه مشترک 10،000 قدم در روز. در این مطالعه گروهی از بزرگسالان بین 38 تا 50 نفر که روزانه حداقل 7000 قدم - در حدود 3 مایل) قدم می زدند مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این افراد در دهه آینده بسیار کمتر احتمال دارد بمیرند. میزان مرگ و میر در هر

گروه خبر مجله گوپی 1002

مطالعه جدید نشان می دهد که انجام 7000 قدم در روز می تواند شریان های افراد میانسال را سالم نگه دارد و خطر مرگ را تا 70 درصد کاهش دهد. یافته های محققان سراسر ایالات متحده نشان می دهد که این تعداد برای محافظت در برابر عوارض جدی قلب کافی است .
در این مطالعه گروهی از بزرگسالان بین 38 تا 50 نفر که روزانه حداقل 7000 قدم - در حدود 3 مایل قدم می زدند مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این افراد در دهه آینده بسیار کمتر احتمال دارد بر اثر بیماری های قلبی بمیرند. میزان مرگ و میر در هر دو شرکت کننده سفیدپوست و سیاه پوست به ترتیب 63 و 70 درصد در مقایسه با همسالان کم تحرک خود کاهش یافت.
نویسندگان این تحقیق همچنین تفاوت بین مردان و زنان را که تعداد قدم روزانه خود را افزایش می دهند ، شناسایی کردند. مرگ و میر مردان 58 درصد کاهش یافت ، اما این میزان در زنان به 72 درصد رسید.
 
 
 
دکتر آماندا بلوچ ، نویسنده ارشد این تحقیق، از دانشگاه ماساچوست گفت: "این تحقیق نشان داد که میزان خطر مرگ و میر زودهنگام  در زنان و مردان میانسال سیاه و سفید کاهش یافته است. 2110 داوطلب از سال 2005 تا 2006 از شتاب سنج استفاده کردند و محققان به طور متوسط ​​تقریباً 11 سال آنها را دنبال کردند.
داوطلبان در برنامه ای برای بررسی خطرات بیماری عروق کرونر شرکت می کردند. محققان می نویسند: "شرکت کنندگانی که حداقل 7000 قدم در روز بر می داشتند ، در مقایسه با افرادی که قدم های کمتری بر می داشتند ، 50 تا 70 درصد خطر مرگ و میر کمتری داشتند.
با یک سرعت سریع ، یک فرد معمولی حدود 70 دقیقه به طول می انجامد تا 7000 قدم را پشت سر بگذارد .
 
سازمان بهداشت جهانی به بزرگسالان توصیه می کند حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید به صورت هفتگی انجام دهند. "فعالیت بدنی منظم یکی از مهمترین رفتارهایی است که افراد می توانند برای بهبود یا حفظ سلامتی انجام دهند. فعال بودن از نظر فیزیکی برای بسیاری از بیماریها مانند بیماریهای قلبی عروقی ، دیابت و چندین سرطان و همچنین بهبود کیفیت زندگی مزایای سلامتی قابل توجهی را به همراه دارد.
تعداد گام هایی که مردم هر روز برمی دارند یک معیار ساده برای تعیین کل فعالیت روزانه است. ابزارهای بهداشتی پوشیدنی مدرن در بین میلیون ها نفر در سراسر جهان محبوب هستند. دستگاه هایی که بر روی مچ دست ، بازو یا کمربند پوشیده می شوند ، با ردیابی تعداد گام هایی که بر می دارند میزان فعالیت افراد را تخمین می زنند.
 
 
 
نتایج تحقیقات قبلی نشان می دهد افزایش گام های روزانه در میان افراد با کم ترین فعالیت ها ممکن است سالها به زندگی آنها بیافزاید. تجزیه و تحلیل در نروژ همچنین نشان داد که افزایش تعداد گام ها میزان مرگ و میر را  کاهش می دهد. دو مطالعه قبلی در ایالات متحده نشان می دهد که تنها 4000 قدم در روز مرگ و میر را حدود 30 درصد کاهش می دهد.
دکتر بلوچ و تیم اضافه می کنند که یافته های آنها ممکن است پیامدهای بالینی مهمی برای سلامت قلب داشته باشد. سیستم های مانیتورینگ پوشیدنی در حال تبدیل شدن به یک ابزار کلیدی در پیشگیری و مدیریت بیماری های مزمن هستند.
 
 
 
گام های برآورد شده از این دستگاه ها می تواند معیار ساده ای برای ردیابی و ارتقاء فعالیت بدنی باشد. تشویق پیاده روی برای رسیدن به اهداف مرحله ای ، نوعی فعالیت است که برای اکثر مردم به خوبی قابل اجراست. " به طور کلی ، پوشیدنی هایی مانند Fitbit در دهه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده و از نیم میلیون کاربر در سال 2012 به 29.5 میلیون کاربر در سال 2019 رسیده است.
 
این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شد.