آمار سرقت منزل و لوازم خودرو بیشترین جرائم در غرب پایتخت

آمار سرقت منزل و لوازم خودرو بیشترین جرائم در غرب پایتخت

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس گفت: در محدوده غرب پایتخت دو جرم سرقت منزل و لوازم خودرو نسبت به سایر جرائم فراوانی بیشتری دارد.
1399/5/1
0 نظر

سرهنگ ضرغام آذین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حوزه تحت اختیار شما (شهرک قدس) بیشتر چه جرایمی رخ می‌دهد، اظهارداشت: در جای جای تهران به سبب شرایط زیستی که داریم و بحث ژئوپلیتیک و وضعیت اقتصادی و همچنین بحث مدل‌های مختلف شهرنشینی یک جرم خاص بیشتر از سایر جرایم رخ می‌دهد.

وی افزود: مثلاً در غرب تهران به علت ویلایی بودن خانه‌ها برخی از سارقان تطمیع می‌کنند و به سرقت منزل در این منطقه روی می‌آورند.

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس بیان کرد: سارقان می‌دانند که اگر به سراغ خانه‌های این منطقه بروند، می‌توانند اشیا بیشتری را از داخل خانه‌ها خارج کنند و به دلیل اینکه خانه‌های این منطقه ویلایی است و از استحکام حفاظتی کمتری برخوردار هستند، سارقان در این منطقه بیشتر به سراغ سرقت منزل می‌روند.

وی تصریح کرد: البته بیشتر افرادی که دچار سرقت می‌شوند، افرادی هستند که توجه کمتری به مسائل امنیتی دارند.

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس خاطرنشان کرد: یک آپارتمان در پایین شهر با متراژ کم شاید اصلاً راه نفوذ نداشته باشد اما خانه‌های ویلایی چون از حفاظ‌های امنیتی کمی برخوردار هستند، سارقان را برای سرقت از این محل‌ها تحریک می‌کنند.

وی گفت: سرقت بعدی که در این منطقه نسبت به سایر جرایم فراوانی دارد، بحث سرقت لوازم خودرو است. با توجه به موقعیت منطقه که هر چهار طرف آن اتوبان است، سارقان وسوسه می‌شوند که لوازم خودرو را به سرقت ببرند و از اتوبان‌ها برای فرار استفاده کنند.

آذین تصریح کرد: اما پلیس از همین موضوع یعنی اتوبانی بودن منطقه استفاده کرده و راه فرار سارقان را بسته است.

تأثیر مثبت نگهبانان محلات بر کاهش جرم

وی در پاسخ به سوال دیگر  مبنی بر اینکه آیا نگهبانان محله تأثیری بر کاهش جرم و جنایت در محلات داشته‌اند یا خیر گفت: قطعاً استفاده از نگهبانان محله تأثیر مثبتی بر کاهش جرم در آن محله داشته است. هر جا ما از نگهبانان محله استفاده کرده‌ایم، امنیت بیشتر از آنچه که بوده، حفظ شده است.

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس ادامه داد: ساکنان بیشتر خیابان‌های این منطقه از پلیس درخواست کرده‌اند تا با همکاری شرکت‌های انتظام در محلاتشان نگهبان محله داشته باشند و البته نتایج خوبی هم از این کار پیشگیرانه گرفته‌اند.

وی گفت: یک نگهبان محله هر چند پیر و فرتوت باشد اما به دلیل اینکه آموزش‌های خاص انتظامی را دیده است می‌تواند تأثیر مثبتی در کاهش جرم داشته باشد. به عنوان مثال در خیابان مهستان سرقت نزدیک به صفر است، چرا که در تمام این خیابان از نگهبانان محله استفاده شده و اگر هم موردی باشد، بحث داخلی بوده است.

وی با گلایه از کم کاری برخی از مردم در راستای حفظ امنیت در محله‌هایشان گفت: برخی از مردم با پلیس همکاری نمی‌کنند یا حتی وقتی درخواست برای به کارگیری نگهبانان محلات می‌کنند تا نیمه راه پیش می‌روند اما دیگر بی خیال پیگیری می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری مهر .

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر