"زمین گرم" به محرم می‌رسد

دو سریال تلویزیونی برای ایام محرم و اربعین حسینی روزهای تصویربرداری را می‌گذرانند. "زمین گرم" سعید نعمت‌الله که اولین بار پشت دوربین ایستاده برای پخش در محرم درنظر گرفته شده و "نجلا" خیرالله تقیانی‌پور برای ایام اربعین به پخش می‌رسد
1399/5/3
0 نظر

 سعید نعمت‌الله برای اولین بار خودش پشت دوربین ایستاده و "زمین گرم" این روزها در شرایط سخت کرونایی، تصویربرداری می‌شود تا خودش را در ایام محرم به آنتن شبکه سه برساند. این سریال درامی گرم و خانوادگی با پس زمینه‌های مذهبی است که نعمت‌الله هم نویسنده و کارگردان این مجموعه 30 قسمتی است. 

سعید نعمت‌اله پیش از‌‌ این در آثاری همچون "رستگاران"، "جراحت"، "شیدایی"، "مادرانه"، "عقیق"، "برادرجان" و...، به عنوان نویسنده با محمدرضا شفیعی همکاری داشته و "زمین گرم" اولین ساخته او در مقام کارگردانی است. بازیگران این سریال 30 قسمتی عبارتند از: مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغرهمت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویش‌زاده، مسعود شریف، علیرضا اولیایی، وحید فعال و...

این سریال که برای پخش از شبکه سه سیما آماده می‌شود؛ با لحنی متفاوت از«جراحت» و «برادرجان»، ادامه‌ای از سه گانه سعید نعمت‌اله در همان فضای برادرانه و خانواده است.

در خلاصه داستان «زمین گرم» که مضمونی اجتماعی- مذهبی دارد، آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند...

همزمان با ادامه تصویربرداری و از سرگیری پروژه‌های دیگر در تلویزیون، سریال "نجلا" هم به تازگی جلوی دوربین رفته تا خودش را برای ایام اربعین امسال آماده کند. سریالی که سعید سعدی تهیه‌کننده آن است و چندی پیش گفته بود: این سریال با محوریت فرهنگ عاشورا و در قالب ملودرام اجتماعی دینی‌، ارزشی و عاشقانه‌ای در رثای امام حسین(ع) ساخته می‌شود. او همچنین درباره شبکه و زمان پخش گفته بود:  ان‌شاءالله مشکلی نباشد و کار به سرانجام برسد ایام اربعین از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

"نجلا" به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی این روزها در بوستان ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال تصویربرداری است.  این مجموعه در 15 قسمت برای پخش از شبکه سه سیما در ایام اربعین حسینی آماده خواهد شد.

سریال "نجلا" اثری سنگین و تاریخی است و برای ایام اربعین حسینی آماده می‌شود. خیرالله تقیانی پور کارگردان جوان آن است و به بحث پیاده‌روی اربعین و تاریخچه آن می‌پردازد. این سریال قصه‌ای ایرانی- عراقی دارد.

حسام منظور، سارا رسول‌زاده، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پورزند، علی غابشی، مرتضی شاه‌کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله‌دارزاده و (با هنرمندی) هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان گروه بازیگران این پروژه تلویزیونی را تشکیل می‌دهند.

به نقل از خبرگزاری تسنیم .

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر