توصیه‌هایی برای کاهش آسیب‌های اخلاقی فرزندان در فضای مجازی! | مجله ی مادر و کودک گوپی

توصیه‌هایی برای کاهش آسیب‌های اخلاقی فرزندان در فضای مجازی! | مجله ی مادر و کودک گوپی

توصیه‌هایی برای کاهش آسیب‌های اخلاقی فرزندان در فضای مجازی! | مجله ی مادر و کودک گوپی

اجرای طرح صیانت از فضای مجازی منجر به کنترل این فضا، بسته شدن مسیرهای آسیب زا به فرزندان و نوجوانان و کاهش آسیب های اخلاقی و تربیتی به فرزندان می شود.
گروه اخبار گوپی
1400/6/23
0 نظر

یک کارشناس خانواده و حوزه گفت: اجرای طرح صیانت از فضای مجازی منجر به کنترل این فضا، بسته شدن مسیرهای آسیب زا به فرزندان و نوجوانان و کاهش آسیب های اخلاقی و تربیتی به فرزندان می شود.

مصطفی راهی کارشناس خانواده و حوزه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان و مزایای طرح صیانت از فضای مجازی گفت: یکی از نگرانی‌های واقعی مردم بحث آلودگی‌های موجود در فضای مجازی افسارگسیخته است. آنهایی که حقیقتاً دغدغه مند هستند از این نگرانند که نسلی که با این فضای رها شده بزرگ می‌شود، چه عواقب تربیتی خطرناکی در انتظار آنهاست. در این فضا بسیاری از والدین برای تربیت صحیح فرزندان خود نگرانند و به این حقیقت باور دارند و نسبت به آن معترف هستند که در بسیاری از موارد دانسته‌های آنها از نحوه استفاده از فضای مجازی، بسیار کمتر از دانسته‌های فرزندانشان از این فضاست و این مسئله کار نظارت و مدیریت این نسل حساس را بسیار دشوار کرده است.
وی با اشاره بر نقش حاکمیت در سامان دادن به فضای مجازی افزود: والدین و افراد دغدغه مند حاضر در جامعه که به‌عنوان مصرف‌کننده و کاربر محسوب می‌شوند، به علت رهاشدگی فضای مجازی بیشترین بار مسئولیت را که عموماً فراتر از حد توان آنهاست به دوش می‌کشند. آنها قرار است در برابر سیلی بنیان‌کن قرار بگیرند و از آسیب‌های نوظهور آن سیل نسبت به خود و اطرافیان خود جلوگیری کنند که مقابله با آن کار بسیار دشواری است. جلوی سیل‌های مخرب را باید با سدهای مستحکم و مقاوم گرفت و در این عرصه که همان سالم‌سازی فضای مجازی است، نقش حاکمیت اصلی‌ترین نقش به حساب می‌آید. چه ما بخواهیم و چه نخواهیم مدیریت فضای مجازی در کل دنیا یک مدیریت سیاسی است بنابراین در هر کشوری باید توسط حاکمیت‌ها مدیریت و پایش شود. این‌گونه نیست که حاکمیت فقط مسئول راه انداختن بستر اینترنت و خدمات مربوط به آن باشد بلکه در این زمینه وظایف نظارتی گسترده‌ای در جهت سالم‌سازی آن نیز دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر