معرفی وسایل حمل و نقل برای سیسمونی نوزاد

معرفی وسایل حمل و نقل برای سیسمونی نوزاد

قبل از به دنیا آمدن بچه باید سیسمونی توسط پدر و مادر تهیه شود. قبل از خرید سیسمونی باید لیستی از لوازم مورد نیاز کودک تهیه شده سپس بر اساس اولویت‌ها و مقدار بودجه وسایل کودک خریداری شود. وسایل سیسمونی کودک به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. یکی از این دسته‌ها وسایل حمل و نقل نوزاد است. در ادامه این مقاله با عنوان راهنما خرید وسایل حمل و نقل برای سیسمونی نوزاد همراه ما باشید
گروه سیسمونی گوپی
1399/11/27
1 نظر

استفاده از وسایل حمل و نقل نوزاد

کودک تا دو سالگی برای رشد جسمی و بخصوص رشد روانی بهتر باید همیشه همراه مادر یا پدر خود بخصوص مادر باشد. این همراهی در هنگام بیرون رفتن، خرید کردن یا حتی انجام کارهای روزانه در خانه می‌تواند بسیار مشکل باشد.

وسایل حمل و نقل مختلفی برای نوزادان در شرایط مختلف وجود دارد. مثلا برای رفتن به بازار، برای کمپینگ، برای پیاده روی‌های طولانی و …

وسایل حمل و نقل نوزاد و انواع آن

وسایل حمل و نقل نوزاد خود به چهار دسته اساسی شامل کالسکه و کریر، صندلی کودک و نوزاد، آغوشی، کوله پشتی حمل نوزاد و آفتابگیر خودرو تقسیم می‌شود. کالسکه  و آغوشی از ملزومات سیسمونی کودک هستند. سایر موراد را نیز بر اساس بودجه و نیاز خود می‌توانید خریداری کنید. در ادامه درباره این ۴ دسته توضیحات مختصری خواهیم داد.

کالسکه


کالسکه
 
 
 

کالسکه مهمترین جز از سیسمونی و وسایل حمل و نقل کودک است. به کمک کالسکه می‌توانید کودک را به راحتی جا به جا کنید و از پیاده روی و انجام کارهای روزانه خود لذت ببرید. زیرا در استفاده از کالسکه وزن روی دستان شما نخواهد بود و خسته نمی‌شوید. به علاوه جای بچه بسیار امن و راحت خواهد بود.

تنها سختی استفاده از کالسکه در محیط‌های شلوغ و جا دادن آن در ماشین است.

کریر


کریر
 
 

کریرها برای جا به جایی کودک در مسافت‌های کوتاه یا خودرو بسیار مناسب است. به دلیل زندگی مدرن خرید کریر به یک قسمت مهم از سیسمونی تبدیل شده است. کریر نسبت به کالسکه بسیار جمع و جورتر است به همین دلیل در مکان‌هایی که در آنها استفاده از کالسکه سخت است، کریر بهترین انتخاب خواهد بود.

صندلی کودک

صندلی کودک
 
 

صندلی کودک روی صندلی ماشین قرار گرفته و باعث می‌شود کودک به راحتی درون خودرو بنشیند، بیرون را نگاه کند و با بستن کمربند ایمنی بیشتری نیز داشته باشد. برای مادرانی که خودرو دارند یا خانواده‌هایی که زیاد با خودرو مسافرت می‌کنند صندلی کودک ضروری است.

آغوشی

آغوشی
 
 

اگر می‌خواهید بازار بروید، بهترین گزینه برای شما آغوشی است. در شلوغی بازار استفاده از کالسکه سخت است و بهتر است کودک را نزدیک خود نگه دارید. با این حال در استفاده از آغوشی دو دست شما آزاد خواهد بود و به راحتی می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید.

البته در هنگام خرید آغوشی باید به نکات ایمنی توجه کنید. برای مثال جنس آغوشی باید خوب باشد به طوریکه تحمل وزن نوزاد را داشته باشد. در عین حال چون کودک در حالت آویزان خواهد بود بهتر است آغوشی نرم و راحت بوده تا به کودک فشار وارد نشود.

کوله پشتی

پس از سن ۵ تا ۶ ماهگی که کودک می‌تواند به راحتی سر خود را بالا بگیرد استفاده از کوله پشتی حمل نوزاد برای رفتن به طبیعت و کمپینگ بسیار عالی خواهد بود. کوله پشتی تقریبا شبیه آغوشی است اما چون کودک روی کول شما قرار می‌گیرد حمل کودک برایتان راحتتر خواهد بود.

آفتاب گیر

آفتاب گیر خودرو کودک برای زمانی است که  کودک در خودرو است و نمی‌خواهید آفتاب کودک شما را اذیت کند. در این صورت استفاده از یک آفتابگیر خودرو کودک با رنگ‌ها و طرح های زیبا بسیار ضروری است.

منبع: نی نی بابا

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
راضیه  (سه شنبه 23 دی 1399)
سلام. مطالبتون واقعا مفید و علمی است.من برای فرزندم استفاده میکنم. ممنون از گوپی