پرسش های متداول در ابتدای بارداری

پرسش های متداول در ابتدای بارداری

دوران حاملگی چگونه سپری می شود ؟ ابتدای حاملگی با تمام چالش ها و فراز و نشیب برای تمام مادران قطعا دوران شیرینی ست و زیبا تر است که ما با اطلاعات وارد این پروسه شویم.
گروه قبل از تولد گوپی
1399/8/23
4 نظر

پرسش های متداول
در صورتیکه مطلع می شوید که باردار هستید همه افکار معطوف به اینده می شود. دوران حاملگی چگونه سپری می شود ؟ بچه چگونه خواهد بود؟ چگونه زندگی با یک بچه تغییر می یابد ؟ صرف نظر از انکه ایا شما از حاملگی خود خوشحال هستید یا نه: چنین افکاری طبیعی می باشند. همچنین نوسان حالات و روحیات نیز جز آن است.
در ارامش فکر کنید چگونه زندگی شما باید ادامه یابد. شهر تهران، پیشنهادهای زیادی برای مشاوره افراد باردار ارائه می دهد. در اینجا شما همه اطلاعاتی که نیاز دارید را دریافت می کنید
در خصوص حاملگی و سقط جنین
تولد در بیمارستان و خانه
تولد ناشناس
فرزندخواندگی
پشتیبانی های مالی و روانشناسی
از مراکز مشاوره استفاده کنید و یا با پزشک خود صحبت کنید. سپس تصمیم خود را در حالی که کاملا دارای اطلاعات می باشید بگیرید!

سقط جنین  
 
چارچوب های قانونی ِ سقط جنین
معلولیت جنین یکی از عوامل سقط جنین 
مشکلات خانوادگي و اقتصادي، فقر، تعداد زياد فرزندان، آموزش ناکافي و وقوع بارداري‌هاي ناخواسته، ازجمله عواملي هستند که زنان را به سوي سقط عمدي و غيرعمدي سوق مي‌دهد. در اين بين، بيماري‌هاي ژنتيک و معلوليت جنين، يکي از عوامل اصلي سقط جنين به شمار مي‌آیند که البته درحال حاضر نيز سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور به دنيا مي‌آيند.
مجيد رضازاده، رئيس مرکز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي کشور مي‌گويد: در دو سال گذشته، ‌هزار و 350 جنين معلول شناسايي شده و با هماهنگي پزشکي قانوني، سقط جنين انجام شده است.
او مي‌افزايد: اگر اين کودکان به دنيا مي‌آمدند، به‌طورمتوسط، 18 سال زندگي مي‌کردند و هزينه‌هاي مادي و اجتماعي و خانوادگي زيادي بر جامعه تحميل مي‌شد. کورتاژ، پرعارضه‌ترين روش سقط جنين عنوان شده است که گاه ممکن است عوارض جبران‌ناپذيري مانند ناباروري دائم، عفونت رحم، آسيب‌ديدن روده‌ها و خونريزي‌هاي شديد و حتي مرگ را در پي داشته باشد که البته اگر به صورت قانوني انجام شود، مي‌توان از بسياري عوارض جلوگيري کرد. برخي ديگر نيز تلاش می‌کنند با استفاده از طب سنتي يا داروهاي غيرقانوني و خطرناک، سقط جنين را انجام
 دهند.
 
 
رد پاي عطاري‌ها در سقط جنين‌ها   
اقبال زنان به استفاده از داروهاي سنتي براي سقط جنين به خاطر پيشنهاد و معرفي‌شدن اين داروها از سوي اطرافيان و گاه حتي شبکه‌هاي اجتماعي، موجب شده که متأسفانه برخي عطاري‌ها اقدام به عرضه غيرقانوني داروهاي سقط جنين کنند.
اميرحسين جمشيدي، مديرکل نظارت بر فرآورده‌هاي طبيعي، سنتي و مکمل سازمان غذا و دارو نيز در اين رابطه با گلايه از تخلف فراگير عطاري‌ها در عرضه داروهاي غيرمجاز سقط جنين مي‌گويد: متأسفانه، يکي از تخلفات فرا‌گيري که در برخي عطاري‌ها وجود دارد، تجويز و ارائه دارو بوده که در مقوله سقط جنين نيز فراگيرتر شده است. فقط عطاري‌ها نيستند که داروهاي سقط جنين را به مردم عرضه مي‌کنند بلکه بازار سياه ناصرخسرو نيز محلي براي تأمين اين داروها شده است.
رئيس انجمن جنين‌شناسي دراين‌باره مي‌گويد: متأسفانه برخي افراد پس از گذشتن محدوده زماني تعيين‌شده براي سقط درماني، متوجه عارضه جنين مي‌شوند و چون تاريخ دريافت مجوز سقط درماني گذشته است، در چارچوب‌هاي غيرقانوني دست به سقط جنين مي‌زنند. دکتر محمدمهدي آخوندي در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا مي‌افزايد: برخي افراد داروهاي سقط جنين را از ناصرخسرو يا افراد بي‌صلاحيت تهيه مي‌کنند.
سقط جنين غيرقانونی در مکانی قانونی
رئيس انجمن جنين‌شناسي می‌گوید: برخي زناني که امکان سقط جنين در چارچوب قانوني را ندارند، در بيمارستان‌ها بستري مي‌شوند و سقط جنين انجام مي‌شود و با نام ديگري مانند خونريزي در بيمارستان ثبت مي‌شود.
آخوندي درعين‌حال مي‌افزايد: بسياري از موارد سقط جنين خارج از بيمارستان‌ها انجام مي‌شود و هيچ نظارتي در‌اين‌زمينه انجام نمي‌شود. نگرش زنان جوان در داشتن خانواده با بعد کوچک، تأخير در ازدواج به‌دليل مشکلات اقتصادي،‌ گذار از جامعه سنتي به جامعه مدرن، جلو‌افتادن تحولات بلوغ و نيز بالارفتن متوسط سن استقلال شغلي و ازدواج، نبود هر دوی والدين در خانواده و تأثير فيلم‌ها و عکس‌هاي ماهواره و اينترنت در رابطه‌هاي غيراخلاقي، موجب افزايش سقط‌جنين‌هاي غيرقانوني در مکان‌هايي دور از استاندارد پزشکي مي‌شود؛ چنانکه گفته مي‌شود حتي تا 90 درصد سقط‌ها در کشور
به صورت غيرقانوني انجام مي‌گيرند. البته به‌ گمان کارشناسان، دسترسي به مجوز سقط درماني در محدوده زماني تعيين‌شده، بزرگ‌ترين عامل گسترش سقط‌هاي زيرزميني است.
 
سقط جنین  
 
مادران جوان  
والدین شدن یک وظیفه زیبا و گاهی بسیار دشوار است. بچه ، کل زندگی را تغییر می دهد و به معنای مسئولیت زیاد است. وقتی که شما خود هنوز و یا به اندازه کاقی بزرگ نشده اید بایستی در خصوص حاملگی بسیار خوب راجع به ان فکر کنید.
مراکز متعددی وجود دارد که به صورت تخصصی به مادران جوان باردار به طور مفصل مشاوره می دهند. مشاوره کاملا محرمانه است. به این معنا که هیچ کس از حاملگی شما باخبر نمی شود در صورتی که شما نخواهید.
تمامی سوالات تان را با پزشک مطرح کنید و سایر اطلاعات را مطالعه کنید:
جالب است بدانید: مرکز مشاوره ی مادران

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
طیبه  (جمعه 23 آبان 1399)
مطالب مطالعه گردید مورد بسند واقع شد.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
یگانه  (جمعه 23 آبان 1399)
ممنون از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
مریم  (دوشنبه 3 آذر 1399)
با سلام به تیم گوپی مثل همیشه عالی
پرسش
موافقم0
مخالفم0
مائده  (سه شنبه 23 دی 1399)
مطالب خیلی مفید وعالی دارید ممنونم از گوپی به خاطر سایت پربارتون