اسید چرب امگا 3 می تواند حافظه را در بیماران مبتلا به آلزایمر تثبیت کند! | مجله گوپی

اسید چرب امگا 3 می تواند حافظه را در بیماران مبتلا به آلزایمر تثبیت کند! | مجله گوپی

اسید چرب امگا 3 می تواند حافظه را در بیماران مبتلا به آلزایمر تثبیت کند! | مجله گوپی

اسید چرب امگا 3 می تواند حافظه را در بیماران مبتلا به آلزایمر تثبیت کند یک مطالعه جدید نشان می دهد که بیماران آلزایمری که روزانه از مکمل های امگا 3 استفاده می کنند ، عملکرد آنها در تست های حافظه در مقایسه با سایر بیماران که از این ماده مغذی استفاده نمی کنند ثابت مانده است.
گروه خبر مجله گوپی
1400/6/21
3 نظر

اسید چرب امگا 3 ممکن است کلید جلوگیری از اثرات ضعیف کننده بیماری آلزایمر برای میلیون ها نفر باشد. یک مطالعه جدید نشان می دهد که بیماران آلزایمری که روزانه از مکمل های امگا 3 استفاده می کنند ، عملکرد آنها در تست ماهای حافظه در مقایسه با سایر بیماران که از این ماده مغذی استفاده نمی کنند ثابت مانده است.
محققان موسسه کارولینسکا ، بیمارستان دانشگاهی سالگرنسکا و دانشگاه اوپسالا 33 نفر را با علائم خفیف تا متوسط ​​آلزایمر مورد بررسی قرار دادند. از آن گروه ، 18 نفر صبح و عصر مکمل امگا 3 مصرف کردند در حالی که 15 نفر دیگر این کار را نکردند و به عنوان گروه کنترل عمل کردند.

نویسندگان تحقیق نمونه های مایع نخاعی را که می تواند نشانگرهای زیستی این بیماری را شامل شود ، گرفتند و همچنین در ابتدای تحقیق و شش ماه بعد ، به شرکت کنندگان آزمایش حافظه دادند. اگرچه نمونه های مایع تغییر قابل توجهی نشان ندادند ، اما عملکرد گروه در آزمایش های حافظه گویا بود.
 
امگا3 
 
"ما می بینیم که عملکرد حافظه بیماران در گروهی که امگا 3 مصرف کرده بودند پایدار است ، در حالی که بیماران در گروه کنترل بدتر شده اند. ایوون فروند-لوی ، محقق علوم اعصاب در دانشگاه اوربرو ، در بیانیه ای در رسانه می گوید: این چیزی است که آزمایشات حافظه نشان می دهد. " اما وقتی به بیومارکرهای مختلف در نمونه های مایع نخاعی نگاه می کنیم ، هیچ تفاوتی بین گروه ها مشاهده نمی شود. "
نویسندگان این تحقیق برخی تفاوت های بیولوژیکی را در گروهی که از اسیدهای چرب امگا 3 استفاده می کردند ، پیدا کردند. دو نشانگر مرتبط با سلول های عصبی آسیب دیده پس از شش ماه مصرف مکمل های روزانه افزایش یافت. با این حال ، تیم یادآوری می کند که این نشانگرها هیچ ارتباط مستقیمی با عملکرد حافظه ندارند.
"حتی اگر این داده ها برای تغییر توصیه های ما به بیماران در این زمان کافی نباشد ، مطالب جالبی است که محققان می توانند از آن استفاده کنند."
 
غذاهای دارای امگا3 
 
شواهد بیشترنشان می دهد که روغن ماهی برای مغز مفید است.
این تحقیق بر اساس یک بررسی بزرگتر از 200 بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر است که فروند-لوی 15 سال پیش انجام داد. در آن تحقیق، انتقال امگا 3 از مکمل ها به مغز پس از مصرف ، کشف شد.
"ما در مورد ارائه توصیه ها محتاط هستیم ، اما می دانیم که شروع زودهنگام بهترین کار است - تأثیرگذاری بر بیماری در مراحل بعدی دشوار است. بهترین توصیه ای که ما در حال حاضر ارائه می دهیم این است که فعالیت بدنی داشته باشید و امگا 3 را در رژیم غذایی خود-به شکل ماهی های چرب یا به عنوان مکمل ها-قرار دهید. ما می توانیم تفاوت در نتایج آزمایشات حافظه را مشاهده کنیم. فروند لوی می افزاید: بیمارانی که از مکمل های امگا 3 در مراحل اولیه بیماری استفاده می کردند ، امتیاز بهتری کسب کردند.
 
این مطالعه در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
ماه گل   (دوشنبه 12 مهر 1400)
خیلییییی خوب بودددد مرسی گوپی جان💛
پرسش
موافقم0
مخالفم0
رزیتا  (دوشنبه 12 مهر 1400)
جالب بود ما جنوبیا که همیشه ماهی در دسترسمونه و عاشقشیم با این حساب باید کمتر در معرض الزایمر باشیم💃🐟
پرسش
موافقم0
مخالفم0
اناهیتا  (دوشنبه 12 مهر 1400)
وای من از ماهی متنفرم اصلا بوش بم میخوره حالت تهوع میگیرم خوب شد که قرصش هست 🥴😵