بازی های جالب و مناسب برای کودکان 2 تا 3 سال | گوپی

بازی های جالب و مناسب برای کودکان 2 تا 3 سال | گوپی

بهترین بازی‌هایی که شما می توانید با فرزند دو یا سه ساله خود انجام دهید تا به او کمک کند مهارت های جدیدی را حین بازی یاد بگیرد.
گروه روانشناسی گوپی
1399/11/27
1 نظر

بازی و بازی و بازی

مناسب برای سن  24 تا 30 ماه

یکی برای شما، یکی برای من

توضیحات بازی
شما باید این بازی را اینگونه انجام دهید: یک گروه از اشیاء مانند مداد، سنگ ریزه، دکمه های بزرگ، حبوبات یا هر چیز دیگری آماده کنید. تعدادی از این اشیاء را به فرزندتان بدهید و از او بخواهید که آن را به اشتراک بگذارد. او باید یکی از اشیاء را برای شما و یکی برای خود قرار دهد و این را برای تکمیل شیء تکرار کند. هنگامی انجام بازی، این جمله را با هم تکرار کنید: " یکی برای شما، یکی برای من." ممکن است شما در ابتدای بازی نیاز به آموزش کودک برای بار اول داشته باشید! پس از اینکه فرزند شما در این بازی ماهر شد، شخص سوم را به بازی خود اضافه کنید. این شخص سوم می تواند یکی از دوستان او یا عروسکش باشد. این بار، کودک باید اشیا را بین سه نفر تقسیم کند.
نتایج
با انجام این کار، فرزند شما تقسیمات را یاد می گیرد، و بعد از پایان بازی ، با شمارش تعداد اشیاء هر شرکت کننده با مفهوم اعداد و محاسبات آشنا میشود.

 

بسکتبال خانگی

 
توضیحات بازی
با تعدادی کاغذ یا روزنامه های باطله توپ های زیادی را درست کنید. قبل از شروع بازی ، زمین بازی را آماده کنید و هر مانعی را که از بازی شما جلوگیری می کند، از زمین بازی حذف کنید. شروع به رقابت کنید تا ببینید که چه کسی می تواند مسافت بیشتری توپ را پرتاب کند. در مرحله بعد، سبدی را در فاصله ی حدود یک متر قرار دهید. حالا ببینید که چه کسی می تواند توپ را داخل سبد پرتاب کند.
نتایج
این بازی فیزیکی، علاوه بر اینکه برای مدت طولانی سرگرم کننده است، همچنین کمک می کند تا هماهنگی بین دست و چشم کودک شما را افزایش دهد.

 

متفاوت‌ها

 
توضیحات بازی
این بازی را با تعدادی از قطعات یا مجموعه ای از قطعات رنگی شروع کنید. به عنوان مثال، یک جفت سیب و یک عداد موز (یا دو قطعه آبی و یک قطعه زرد) را در مقابل فرزند خود قرار دهید. سپس از او بپرسید که کدام یکی با بقیه متفاوت است؟ پس از اینکه فرزند جدید شما در این بازی ماهر شد، می توانید آن را دشوارتر کنید. از تصاویر یا اشکال بیشتر و متفاوت تری مثلا گل ها و درختان استفاده کنید و ببینید آیا فرزند شما می تواند تفاوت ها را تشخیص دهد.
نتایج
این یک بازی منحصر به فرد برای کمک به درک مفهوم "مشابه" و "متفاوت" است.

 

موج سواری

 
توضیحات بازی
یک روز عادی را با گشت و گذار در مناطق تفریحی و سرو ناهار در آن منطقه خوش بگذرانید. البته لازم نیست از خانه بیرون بروید و برای موج سواری کفه ی تخته ای دریافت کنید! برخی از غذاهای مورد علاقه
خانواده را آماده کنید و با نشستن بر روی زمین و هل دادن فرزندتان وانمود کنید که در حال موج سواری است. شما می توانید به کوه یا دل یک جنگل عظیم یا در کنار رودخانه خروشان بروید.
نتایج
فرزند شما از این نوآوری لذت خواهد برد و شما به او کمک خواهید کرد تا قوه تخیل‌ اش تقویت شود.
بازی های کودکان خردسال 

در دریا!

 
توضیحات بازی
برای
تقویت قوه تخیل کودکتان اتاق را دریا فرض کنید! باید خودش را به طرف دیگر اتاق برسونه بدون اینکه خیس بشه. میتونید از اسباب بازی یا وسایل دیگه به عنوان موانع استفاده کنید.
 
بازی با کودکان 
نتایج
این بازی جالب و فیزیکی به بهبود تعادل و قوه تخیل کودکان کمک خواهد کرد .

پانتومیم با عروسکهایش

 
توضیحات بازی 
عروسکها را در دست بگیرید و کاری را انجام دهید. مثلا تایپ کنید یا غذا بخورید! و از کودک بخواهید بگوید شما چه میکنید.
سپس بر عکس و این بار شما باید حدس بزنید که عروسک چه کاری انجام میدهد
 
پانتومیم کودکان 
نتایج 
این یک بازی طولانی و سرگرم کننده است که: 
خلاقیت کودکان را افزایش می دهد.
ماهیچه های کودک تقویت می شوند.
هماهنگی دست و چشم افزایش می یابد.
باعث رشد عاطفی کودکان می شود. .
توجه مهم
مانند سایر فعالیت ها، این بازی نیز خطرات خود را دارد. بنابراین، توصیه می شود که کودک حداقل دو سال داشته باشد.

هر روز ماه یا هفته یک رنگه! 

 
 توضیحات بازی
برای هر روز یه رنگ را در نظر بگیرید . مثلا شنبه قرمز و قانونی داشته باشید روز شنبه به رنگ قرمز بیشتر توجه کنید. پیتزای پوشیده شده با گوجه فرنگی نوشجان کنید یا در مسیر پیاده روی موتورهای قرمز رنگ در خیابان را بشمارید. 
در راه برگشت به خانه یک لیوان آب هندوانه بخورید. 
نتایج
یک راه عالی برای آموزش رنگ ها، روزهای هفته و اعداد به خواهرزادتون!
آموزش رنگها و اعداد و روزهای هفته 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم2
مخالفم0
حسین محمدی  (یک شنبه 28 دی 1399)
بسیار مطلب مفیدی بود سپاسگذارم از تیم گوپی