فواید سنگها و نامشان

فواید سنگها و نامشان

بهتر است در مورد خصوصیات سنگها و نامشان بیشتر بگویید
گروه بهداشت روان گوپی
1399/2/12
1 نظر

● در چه ساعات یا روزهایی گرفتن این انرژی از سنگها مناسب تر است؟ و اصلاً چه نوع سنگهایی روی ما تأثیرگذار هستند؟

 

این کار منطق و عقل نمی طلبد، بلکه باید اشخاص دریچه های قلب خود را باز بگذارند و به خود این فرصت را بدهند تا آن خود برترشان سنگی را که در یک لحظه بخصوص به آن احساس نیاز می کنند، انتخاب کند. با اطمینان می گویم که این کار شدنی است و سنگ شما را انتخاب می کند. اگر در این مورد شک دارید یا در مورد چند سنگ تردید می کنید، آنها را در دستان خود قرار دهید، آنگاه متوجه خواهید شد که با گرم شدن یکی از آنها، سنگ نسبت به شما واکنش مناسب نشان داده است.

▪ در این زمان چه باید کرد؟

باید سنگ را بشویید و آن را از ناخالصی ها پاک کنید. گاهی اوقات سنگی در اختیار شما قرار می گیرد تا شما بتوانید از آن انرژی بگیرید. شاید این سنگ قبل از شما مورد استفاده شخصی بوده که دچار بیماری و ناراحتی خاص بوده است. این سنگ از نظر فیزیکی به شما آسیب نمی رساند، ولی امکان دارد که افکار پریشان و انرژی منفی شخص قبلی را همراه داشته باشد و آن انرژی منفی شما را آزار دهد. بنابراین باید سنگها را پاک کرد.

فواید سنگها ونامشان 

● با چه چیزی می شود سنگها را پاک و شارژ کرد؟

آب، آتش، خاک و نمک دریا از عوامل پاک کننده سنگ هستند. شما می توانید سنگ مورد نظرتان را در حدود 6 تا 8 ساعت در آب جاری قرار داده و تمیز کنید یا آن را داخل خاک بگذارید و سپس آن را بشویید. گاهی هم می شود سنگ را روی شعله شمع قرار داد یا اینکه از نمک خشک دریا برای پاک کردن آن استفاده کرد.

● بعد از انجام این مراحل نوبت گرفتن انرژی است. این کار را چگونه باید انجام داد؟

پس از پاکسازی سنگ می توانید به پشت دراز بکشید و آرامش بگیرید. مدت زمان مناسب معمولاً 20 دقیقه است. بعد از اتمام این کار چند دقیقه در همان حالت باید باقی ماند. بعد سنگ را برداشته و به آرامی باید بلند شد، سنگ را شست، زیرا انرژی منفی و افکار پریشان که به سنگ منتقل شده را تخلیه کرد.افراد بر حسب نیازشان می توانند این کار را انجام دهند. البته یک نکته را هرگز نباید از یاد برد و آن اینکه این کار در مورد تمام سنگها صدق نمی کند، باید بعضی از سنگها را مستقیماً روی محل درد قرار داد. بعضی از آنها را در آب قرار داد و بعد آب آن را نوشید.

بهتر است در مورد خصوصیات سنگها و نامشان بیشتر بگویید.

● چه سنگی برای کارهای فکری و تقویت اعصاب مناسب است؟

سنگ آزوریت (Azurite) که به رنگ آبی پررنگ است و سختی اش خیلی کم است. معادن این سنگ در فرانسه، ایتالیا و آمریکا قرار دارد. این سنگ را می توان روی چاکرای پیشانی قرار داد تا باعث باز شدن چشم سوم شود، هرچند که این سنگ برای تمام چاکراها مناسب است. این سنگ برای افرادی که کارهای فکری می کنند، مفید است، از جمله دانش آموزان و دانشجویان آن را می توانند یا روی میزشان یا در نزدیکی محل کارشان قرار دهند. آندریت تمرکز حواس را تقویت می کند و آگاهی را بالا می برد و برای کسانی که مدیتیشن (Meditation) می کنند، بسیار مناسب است. سیستم مرکز عصبی و مفصل را تقویت می کند و گردش خون را منظم می سازد. این سنگ در برابر حرارت حساس است و نباید بیشتر از یک ساعت در برابر نور خورشید قرار گیرد.

▪ برای شارژ آن چه باید کرد؟

ماهی یک بار باید روی آن نمک دریا مالید و بعد آن را تمیز کرد.

● چه سنگی در درمان نگرانی ها و در مشکلات روحی به ما کمک می کند؟

آزوریت - مالاکیت (Azurite - Malachite) که مثل سنگ قبل حساس و شکننده است و نگهداری اش هم مثل آن است را باید روی چاکرای پیشانی قرار داد. این سنگ مانع نگرانی می شود و نوسانات خلق و خو را تعدیل می کند. صبوری و نظم را به ما می آموزد، تقویت کننده مهره ها، ماهیچه ها، عضلات و غده تیموس که در پایین ترین قسمت گردن قرار دارد، است. در دهان ناراحتی های کیسه صفرا، کبد، زخم معده و درمان در مراحل اولیه تأثیرات خوبی نشان داده و به شفاف شدن پوست کمک می کند.

● برای درمان افسردگی سنگی وجود دارد؟

بله آمازونیت (Amazonite) که رنگ آن آبی متمایل به سبز است و برای چاکرای قلب و گلو مناسب است. این سنگ به متولدین بهمن (دلو) انرژی حیاتی می دهد. این سنگ را باید هفته ای یکبار زیر آب جاری شست تا شارژ شود. برای دردهای گردن و کشیدگی عضلات باید این سنگ را به صورت دورانی خلاف عقربه های ساعت آرام گردانید. این سنگ انرژی و تحرک را تقویت می کند و علاوه بر درمان افسردگی برای زنان باردار مفید و مؤثر است و شاخه عصبی و مغز را تقویت می کند.

● سنگ آماتیست در درمان چه بیماری هایی مؤثر است؟

آماتیست (Amethyste) به رنگ بنفش تابنفش ارغوانی است و برای چاکرای تاج سر مناسب است و نشانه متولدین آذر و اسفند و بهمن و شهریور است. کسانی که بیماری خونی و ناراحتی های لوزالمعده دارند می توانند این سنگ را بعد از شست و شوی کامل یک شب در نیم لیتر آب قرار داده و صبح ناشتا آن آب را بنوشند و بعد از استفاده می توانند آن را یک یا دوبار در ماه در زیر آب روان شسته و تخلیه کنند. برخی از مردم بر این باور هستند که این سنگ رنگ چهره را روشن و باز کرده و از طاسی سر جلوگیری می کند. در زیورهای مردم مصر و یونان از این سنگ زیاد استفاده می شد. آماتیست به شخص آرامش، شادی و شجاعت می بخشد و برطرف کننده مشکلات روانی و استرس است. این سنگ برای کودکانی که دچار حملات عصبی یا خشم می شوند بسیار مؤثر است و برطرف کننده سرگیجه و اختلالات چشمی است

● چه سنگی غرور و حسادت را از بین می برد؟

الماس (Diamant) که در رنگهای سفید روشن، قهوه ای مایل به زرد، نارنجی روشن و سیاه دیده می شود و از معادن آفریقای جنوبی، هند، برزیل، روسیه و استرالیا تولید می شود. اسم الماس از لغت یونانی آداماس گرفته شده و به معنای عشق ابدی و تسخیر ناپذیری است. الماس نشانه متولدین مرداد، دی و فروردین است. این سنگ روی تمام سیستم بدن تأثیر می گذارد و از به وجود آمدن سنگ کلیه، کیسه صفرا و مثانه جلوگیری می کند. الماس روی دستگاه گوارش اثر مطلوبی دارد و اعصاب و مغز را نیرو می دهد، در رفع مسمومیت، تقویت چشم، تسکین نقرس و مصونیت بدن تأثیر بسزایی دارد. الماس ما را از اشتباهاتی که می کنیم آگاه می کند و غرور و خودخواهی و حس حسادت را تعدیل کرده و از بین می برد. برای درمان بهتر است از سنگ نتراشیده الماس استفاده شود و پس از هر بار استفاده باید آن را زیر آب شسته و زمان کوتاهی در زیر نور خورشید قرار داد.

● در درمان بیماری های پوستی چه سنگی مفید است؟

اون تورین (Aventurine) که رنگ آن ترکیبی از خاکستری، کمرنگ تاشیری کمرنگ است. این سنگ مختص چاکرای قلب است. برای درمان بیماریهای پوستی - آبله و جوشها مؤثر است. این سنگ را در یک لیوان بیندازید و بگذارید یک شب تا صبح در آب بماند سپس پنبه یا گاز را به این آب آغشته کرده و به محل های مورد نظر به صورت ضربه ملایم بزنید.

از ماساژ دادن پوست باید پرهیز شود. این کار را تا خوب شدن کامل پوست باید ادامه داد. یکی دوبار آن را در آب جاری بشویید و چندین ساعت در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید. این سنگ به متولدین اردیبهشت، تیر، آذر تعلق دارد.

این سنگ علاوه بر آلرژی های پوستی - اگزما- آکنه ها برای بیماری چشمی- ریزش اشک و شوره سر مفید است. اون تورین باعث گشاده رویی، خونسردی، صبوری، شوخ طبعی و آرامش است. ارتعاشات اون تورین مشکلات قلبی و عصبی را برطرف می کند.

● برای تقویت صفت های خوب و ویژه آیا سنگی وجود دارد؟

اوپال (Opal) با طیف های نوری رنگین کمانی که دارد در رنگهای گوناگون یافت می شود. محل کشف آن استرالیا، برزیل، مجارستان، چکسلواکی می باشد. برای چاکرای تاج سر استفاده می شود. این سنگ به طلسم خوشبختی معروف است و برای هنرپیشگان و موسیقیدانان مناسب است. این سنگ متعلق به متولدین فروردین، آبان، آذر و بهمن می باشد. اوپال برای درمان ناراحتی های معده، روده، جریان خون بسیار مفید است. گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. اوپال سفید چشم های مارا بر زندگی و افکار درونی باز می کند و باعث تقویت صفت های خوب می شود.

● چه سنگی برای تمرکز و آرامش و تقویت حواس مفید است؟

فلورین (Florine) در رنگهای سفید، آبی کمرنگ، سبز، زرد و بنفش یافت می شود. رنگ آبی روشن آن برای متولدین بهمن و بنفش آن برای متولدین اسفند مناسب است. از فلورین برای چاکرای تاج سر و چاکرای پیشانی می توان استفاده کرد. قدرت کشش این سنگ در تمرکز بسیار زیاد است. این سنگ احساس و الهام ما را در برابر مسایل زندگی، دوست یابی و مسؤولیت پذیری تقویت می کند و یکی از مناسب ترین سنگها برای انجام مدیتیشن است و برای تمرکز و تقویت حواس بسیار مفید است و روی افراد مبتلا به سندرم داون یا منگولیسم تأثیر بسیار خوبی دارد. برای بیماریهای استخوانی و عوارض زخم ها مفید است و بخصوص برای کودکان در حال رشد که نیاز به جذب مواد معدنی و شیمیایی غذاها دارند کمک می کند. این سنگ را ماهی یک یا دو بار در آب بشویید و در معرض نور خورشید قرار دهید.

● آیا سنگی وجود دارد که غصه را از انسان دور کند؟

پریدوت (Peridot) به رنگ سبز یا سبز زیتونی است. متعلق به چاکرای قلب است. به متولدین ماه های خرداد و مرداد مربوط است. برای درمان اگزما می توان چند قطعه سنگ پریدوت را 12 ساعت در یک لیوان روغن فشرده شده خنک (از شب تا صبح) قرار دهید بعد با یک گاز این محلول را روی محلهای مورد نظر بمالید. حتماً دقت کنید که پوست را مالش ندهید. اگر دوست داشته باشید می توانید به جای روغن زیتون از یک لیوان آب استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده حتماً این سنگها را در زیر جریان آب بشویید و در معرض خورشید قرار دهید. این سنگ ما را در برابر تأثیر دیگران محافظت می کند و قدرت مبارزه و ایستادگی می دهد و اندوه و غصه را دور می کند. داشتن گردنبندی از پریدوت به گردن مانند انرژی محرکه ای برای کسانی است که به زمان اهمیت می دهند. این سنگ برای ناراحتی های قلبی و پوستی و ناراحتی های داخلی مؤثر است. بافت ها را اصلاح و استخوان ها را قوی می کند.

● عقیق چه خاصیتی دارد؟

عقیق (Agate) یکی از قدیمی ترین سنگ های شناخته شده و به کار گرفته شده از دوران بسیار کهن تا به امروز است. این سنگ برای چاکرای خاجی استفاده می شود که اگر نارنجی باشد بهتر است. مربوط به متولدین اردیبهشت و آبان است. زمانی که چشمهایتان خیلی خسته است می توانید روی پلکهایتان قطعه ای عقیق قرار داده و به مدت بیست دقیقه در همان حال باقی بمانید. پس از مصرف عقیق را در آب جاری بشویید و می توانید در اشعه خورشید نیز قرار دهید. ارتعاشات منفی را از شما دور می کند و قدرت بیان را آسان می کند. این سنگ برای درمان سر درد، پشت درد، گرفتگی عضلانی، دردهای کلیه، پروستات، روده، کبد، ریه و معده مفید است.

● چه سنگی انسان افسرده و خشمگین و غمگین را از نظر روحی کنترل می کند؟

سیترین (Citrine) از سبز متمایل به زرد تا زرد متمایل به قهوه ای دیده می شود. این سنگ مناسب شبکه خورشیدی است و مربوط به ماه های خرداد، اردیبهشت، مرداد و شهریور است.

برای کسانی که غمگین و افسرده و خشمگین هستند مفید است، هوشیاری ما را در برابر کوتاهی ها نسبت به خودمان که باعث آسیب پذیری مان شده افزایش می دهد. با حمایت این سنگ احساس تازه ای نسبت به زندگی پیدا می کنیم. مشکلات غده ای را تسکین می دهد و سوخت و ساز بدن را متعادل می کند و برای دستگاه گوارش خون و تقویت اعصاب مفید است.

● سنگی وجود دارد که باعث خوش شانسی شود؟

سنگ ماه (Moon Stone) به رنگ زرد متمایل به نارنجی است. این سنگ برای چاکرای دوم استفاده می شود. این سنگ برای درمان اختلالات هورمونی خانم ها بسیار مفید است. در باروری و ازدیاد شیر مادر مؤثر است. مادران می توانند این سنگ را برگردن آویزند بطوری که بین دو سینه قرار گیرد و با خود داشته باشند البته در زیر تابش قرص کامل سعی کنید از این سنگ استفاده نکنید. از مسافران حمایت می کند و معتقدند که این سنگ شانس می آورد، برای غدد زنانگی بسیار مفید است، الهامات و حساسیت را زیاد می کند و برای مدیتیشن نیز مناسب است. این سنگ را با آب بشویید و در زیر تابش نور خورشید قرار دهید.

● فیروزه از قدیم الایام در بین ما ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است از خاصیت های درمانی این سنگ بگویید.

فیروزه (Turquoise) به رنگهای آبی فیروزه ای، آبی متمایل به سبز در طبیعت یافت می شود. این سنگ باعث نشاط و شادی می شود. اعتماد به نفس را زیاد می کند و انسان را در برابر کابوس ها، خواب های آشفته، ارتعاشات منفی و زیان بار حمایت می کند و به قول برخی طلسم صاحب آن است. این سنگ برای تمام بیماری هایی که در اثر کمبود مواد غذایی ایجاد شده مفید است و عملکردهای نادرست کبد- التهابات غدد ریوی- بیماریهای تنفسی و قلب را اصلاح می کند. این سنگ به متولدین اسفند تعلق دارد و مناسب برای چاکرای گلو است. فیروزه را می توانید به مدت ده دقیقه بر روی چاکرای کودکانی که حمام کرده اند قرار دهید.

فیروزه را از عطر - آب - صابون - روغن و نور خورشید دور نگه دارید. برای تمیز کردن و شارژ آن را داخل نمک دریا قرار دهید.

مروارید نیز سنگی است که مورد پسند اکثر خانمها است در این مورد هم توضیح دهید.

این سنگ آهکی در داخل صدف شکل می گیرد. در رنگهای سفید - زرد طلایی - خاکستری - سیاه یا صورتی یافت می شود. گردنبندی از این سنگ را اگر همراه داشته باشید شما را در برابر نگون بختی حمایت می کند. مروارید نشانه متولدین ماههای تیر، مهر، اسفند و مروارید سیاه متعلق به متولدین دی ماه می باشد. این سنگها را محبوس نکنید چون در خشندگی خود را از دست می دهند. این سنگها را یک بار در ماه در نمک خالص دریا تمیز کنید. مروارید نگرانی و اضطراب را از بین می برد. مروارید برای زخم معده- ناراحتی های روده- سردرد مفید است. چشم ها را تقویت می کند برای تقویت طحال و غدد فوق کلیوی مؤثر است کمبود کلسیم را جبران می کند.

● لاجورد چه خاصیتی دارد؟

لاجورد (Lapis - Lazwi) از جمله سنگهایی است که انسان هزاران سال پیش به آن دست یافته و از آن زیورهای گوناگونی برای خود ساخته است. رنگ آن آبی تیره و به متولدین ماههای آذر، دی، بهمن و اسفند تعلق دارد. آگاهی ما را بالا می برد و به عنوان سنگ عشق و دوستی معرفی شده، افسردگی را از بین برده و شادی را جایگزین می کند، برای فشار خون بالا بسیار خوب است، تب را کاهش می دهد عمل ریه ها، لنف ها وغده تیرویید را تقویت می کند و برای تمیز کردن آن بهتر است آن را در نمک خشک دریا قرار دهید.

● یاقوت کبود چه خاصیت درمانی دارد؟

یاقوت کبود (Sophir) یکی از سنگهای مناسب برای مدیتیشن است. شما را در تصمیماتتان حمایت می کند. این سنگ با ارتعاشات خود انرژی صاحبش را تقویت می کند. یاقوت کبود سنگ عقل، واقعیت و خرد است. این سنگ را برای از بین بردن بیخوابی که موجب ناراحتی های عصبی می شود، باید روی چاکرای پیشانی یا چشم سوم قرار داد. برای بسیاری از بیماریها از جمله ناراحتی های پوستی- مو- ناخن سوزش معده و ناراحتی های مزمن گوش - فک - سینوسها- تومورها- سرگیجه بسیار مؤثر است. برای کودکانی که دچار لکنت زبان هستند می توانند آن را به همراه کلسدویین (Calcedoine) به گردن خود بیاویزند. برای تخلیه این سنگ را در نمک خشک دریا قرار دهید و در حدود یک ساعت بگذارید در نور خورشید شارژ شود. این سنگ به متولدین اردیبشهت، شهریور، اسفند، آبی تیره آن به آذر و آبی روشن آن به خرداد تعلق دارد.

● در مورد سنگ کهربا بگویید.

سنگ کهربا (Ambre) از فسیل صمغ درختان کاج تشکیل می شود و قدمت آن به میلیونها سال می رسد. به رنگ زرد و زرد متمایل به قهوه ای عسلی است. آلرژی هایی را که در اثر عوامل محیط به وجود می آید شفا می دهد. برای دندان درد کودکان و ناراحتی ریشه دندان بزرگ سالان مفید است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، برای ناراحتی های چشم - گوش - گلو - عفونت ها - مجاری تنفسی - زخمها و التهابات پاو زانو مفید است. کهربا نیروی اراده را افزایش و ما را از نیروهای خودمان آگاه می سازد. کهربا سنگ متولدین خرداد، مرداد و شهریور است. به چاکرای شبکه خورشیدی تعلق دارد، برای درمان رماتیسم می توان این سنگ را 12 ساعت در داخل یک لیوان آب قرار داده و صبح ناشتا آن را نوشید.

● سنگی که باعث افزایش عشق و محبت باشد، وجود دارد؟

کوارتز در رنگهای سفید شیشه ای - سفید با رگه های تورمالین سیاه- آبی- صورتی- دودی- قرمز یافت می شوند. کوارتز آبی برای افسردگی و کوارتز دودی رفع نگرانی کرده و دید صاحبش را نسبت به زندگی مثبت می کند. این سنگ برای چاکرای طحال است و مخصوص متولدین دی است.

برای پانکراس - شکم - کلیه و اندامهای جنسی زن و مرد مفید است. کوارتز قرمز مخصوص چاکرای شبکه خورشیدی و متعلق به متولدین خرداد و مرداد است. نیروی ایمنی بدن را تقویت و برای ناراحتی ریوی مفید است. کوارتز شیری از شفافی به تیرگی می رود.

خستگی را از بین می برد باعث توازن و هماهنگی در زندگی می شود، عشق را زیاد و عوامل منفی را می زداید، تقویت کننده و محرک دستگاه گوارش- سیستم عصبی- غدد و ریه ها و همچنین بافت های چربی می باشد. کوارتز شیری با قشری از تور مالین نیروی تازه ای پس از شرایط سخت و ناهنجار به انسان می دهد.

کسانی که با دوست یا همسر خود مشکلی دارند این سنگ را همراه داشته باشند این سنگ برای قلب وجریان خون مفید و غدد هورمونی زنان و همچنین مردان را تنظیم می کند و به درمان ناراحتی های استخوانی- زخم ها کمک می کند.

غم دوری از وطن را از بین می برد این سنگ برای هنر پیشگان بسیار مناسب است و افسردگی و ناراحتی های روحی را التیام می دهد.

● یاقوت قرمز چه خاصیتی دارد؟

یاقوت قرمز (Rubis) فشار خون خیلی پایین را افزایش می دهد و حالت ناتوانی و ضعف را از بین می برد. عمل متابولیسم بدن را آسان و غدد و اعصاب را تقویت می کند. این سنگ در حالت تمرکز موجب پرورش نیروهای معنوی می شود. حامی خوبی در برابر انرژی های منفی می باشد.

یاقوت قرمز به متولدین مرداد، فروردین، تیر تعلق دارد و برای چاکرای ریشه و قلب استفاده می شود برای تخلیه در آب جاری شسته شود.

● در مورد زمرد بگویید

(Emerald) به معنی سبز است که از کلمه یونانی اسماراگدوس Smaragdos گرفته شده است. زمرد از سنگ های قیمتی است رنگ آن سبز است که هر چه پررنگ تر و درخشانتر باشد گرانبهاتر است در برابر حرارت بیش از 800 درجه سانتیگراد رنگ باخته کدر می شود و امکان شکستن آن بسیار است. این زمردها تراش مخصوص به خود را دارند که به آن تراش زمردگونه می گویند. زمرد هر چه کمرنگ تر، کدرتر و دارای ترک باشد نامرغوبتر است به همین خاطر گاهی آنها را به صورت دامله یا کابوشن و یا گنبدی می تراشند. از دوران کهن بیشترین ارزش را برای زمرد قایل بوده و رنگ سبز آن را به مزرعه سرسبز تشبیه می کردند. در گذشته های دور افسانه های بسیاری درمورد زمرد نوشته اند. معتقد بودند که اگر قطعه ای از زمرد را در برابر چشمان افعی نگه داریم بازتاب نوری که از این سنگ چشمان افعی را کور خواهد کرد و یا این سنگ خلق و خوی اعتدال به صاحب خود داده و ثروت او را زیاد خواهد کرد و یا باعث پیشگیری از بیماری ها خواهد بود. از نظر روانی آرامش و اعتدال ایجاد می کند درباره معادن کلیوپاترا نیز بسیار نوشته اند و یا علاقه رومی ها به این جواهر و ... و یا این که چینی های قدیم از خرد و پودر کردن آن در علم پزشکی استفاده می کردند. امروزه کشفیات دیگری درباره این گوهر گرانبها کرده اند و آن اینکه اثر مثبت بر روح و روان دارد. به کسانیکه مدیتیشن می کنند و یا در جستجوی راه های معنوی هستند کمک می کند. حالت های دلواپسی و نگرانی ، حساسیت های بی مورد و زودرنجی را از بین می برد. حس برتر را در انسان قوی می کند قدرت بیان را زیاد می کند. برخی معتقدند که این سنگ طلسم خوشبختی برای هنرپیشگان و موسیقی دانان است و برای پزشکان و راهیان سفر و پدرانی که با فرزندان خود تناسخی ندارند بسیار خوب است.

بر جسم فیزیکی نیز تأثیرات مطلوب دارد: در بهبود ناراحتی های قلبی - فشار خون - گرفتگی رگ ها - بیماری دیابت - مجاری کیسه صفرا - کبد - دستگاه گوارش - دردهای ستون فقرات - درد مفاصل - رماتیسم - پارکین سون - صرع بسیار مفید است. آب زمرد چشمان خسته و ضعیف را تقویت می کند. تب و گریپ کودکان را درمان می کند. برای درد ناحیه ستون فقرات می توان آن را مستقیم روی ناحیه دردناک قرار داد.

این سنگ بر تمام چاکراها بویژه چاکرای قلب تأثیر مثبت می گذارد. بعد از هر بار استفاده در زیر آب جاری شسته و یکبار در ماه در برابر نور خورشید قرار دهید تا دوباره شارژ شود. این سنگ به متولدین اردیبهشت و تیر تعلق دارد.


نویسنده پریچهر رحیمی محقق واستاد دانشکده سینما و تیاتر دانشگاه هنر
انجمن درمانگران ایران

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم1
مخالفم0
کیوان  (شنبه 15 آذر 1399)
واقعا عکس های جالب میزارید ممنونم از مجله مادر گوپی