برای تو که از سرطان رنج می بری

برای تو که از سرطان رنج می بری

پیام سلول های سالم خود را بشنو، رازی در این پیام نهفته است، این راز را درک کن. آیا هرگز به این راز اندیشه کرده ای؟
گروه بیماریها گوپی
1399/2/12
0 نظر

پیام سلول های سالم خود را بشنو، رازی در این پیام نهفته است، این راز را درک کن. آیا هرگز به این راز اندیشه کرده ای؟

 

در کنار اندک سلول های سرطانی که در بدنت رشد می کنند و با قدرتی که به سختی مهار می شوند و مایل به تکثیر هستند میلیاردها سلول سالم در بدن تو هستند که منتظرند تا تو به آنها و نیروی آنها فکر کنی. چرا بجای آنکه به این سلول های سالم فکر کنی تنها به به چند سلول مهاجم فکر می کنی. اگر مهاجمان را کوچک بشماری و به سلول های سالم و شاد بدنت فکر کنی، پشتیبان و هم دست آنها باشی، مطمین باش به مهاجمان غلبه می کنی.علم پزشکی به راه های گوناگون مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی و... به کمک تو آمده است که تو را از شر این سلول های متمرد رها کند. تو چگونه می توانی به خودت کمک کنی؟

در تو نیرویی است، نیرویی که باید آن را درک و تقویت کنی. چگونه می توانی در این جنگ بین سلول ها تدارک صحنه را ببینی که دشمن را حقیر کنی و او را به فرار واداری؟ این راز چیست که می تواند سلول های سالم تو را شاداب و زنده و توانمند و مقاوم کند؟ ساده است باید دایره پرشور و نشاطی برای بدنت تدارک ببینی، شادی تنها شادی و رهایی از ترس و ایمان و اطمینان به برنده شدن در این تقابل می تواند به کمک تو بیاید. نگذار بخش عمده جسم و جان تو که سالم و پرنشاط هستند مغموم شوند که تو چرا سلامت و شادابی آنها را نمی بینی و چگونه تنها به سلول های بیمار و چروکیده و در حال فرار فکر می کنی که حتی ارزش فکرکردن ندارند. بسیاری از بیماران با تغییر نگاه خود توانسته اند به بیماری غلبه کنند تو چرا یکی از آنها نباشی!راه ساده این مبارزه حمایت از حیات سالم، حمایت از بخش زنده و فعال است. باید چنان محیط زندگی ات را شادمانه کنی که حتی روی اطرافیان خودت اثر بگذاری. بجای استفاده از واژه هایی که تو را به یاد بیماری می اندازد از شادمانگی خودت با دیگران بگو. باید اطمینان را در خودت به وجود بیاوری که سلول های زنده ات، سلول های سالم بدنت دارند با دشمن حقیری می جنگند و هر کلام تو در زندگی روزانه در توانایی این سلول ها اثر می گذارد. هم دردی، صحبت از بیماری، فکر به بدترشدن، فکر به عوارض دارو یا ریختن موی سر و عوارض شیمی درمانی هیچ کدام نباید فکر تو را مشغول به خود کند. فکرکردن به منفی ها را آگاهانه به فکرکردن به مثبت ها عوض کن.اطمینان از اینکه بیماری را شکست می دهی موجب شکست بیماری می شود.

این گونه انرژی مثبت اندیشه ای تو به کمک سلول های سالم می آیند. شادی و شادمانه زیستن و ایجاد یک محیط پرنشاطی که حتی اطرافیان را به تعجب وادارد موارد حمایت کننده ای را در خون تو می سازد. موادی که ایمنی تو را بالاتر و بالاتر می برند. تنها با بالارفتن ایمنی، انسان می تواند به سلول های سرطانی اجازه تکثیر و تهاجم ندهد. می دانی که ما هرکدام در طول عمرمان بارها بدون آنکه متوجه شویم در معرض سلول های سرطانی قرار می گیریم و وقتی سطح ایمنی بدن بالا باشد به سرعت این سلول ها در چنبره قوی سلول های محافظ ما نابود می شوند، افسردگی و غم سطح ایمنی بدن را کاهش می دهد، استرس های شدید هم سطح ایمنی بدن را پایین می آورند و بدن را در برابر سلول های سرطانی ضعیف و آسیب پذیر می کنند. حفاظت و حمایت از سلول های محافظ بدن در این شرایط که سلو ل های مهاجم توانسته اند رشد کنند بسیار حیاتی است.

هیچ کس بهتر از خودت نمی تواند به کمک سلول های محافظ بیاید. اگر اسم این حمایت از سلول های محافظ را انرژی مثبت بگذاریم با ارسال این انرژی مثبت به طرف سلول های سالم بدن می توانیم سلول های محافظ بدنمان را امیدوار کنیم که پشتیبان آنها هستیم. رهاکردن خود در چنبره غم، شکوه و گله گذاری از سرنوشت، منتظر کلام های هم دردی دیگران بودن و در هاله ای از اضطراب و تشویش بودن سنگین ترین ضربه ها را به سلول های محافظ بدن وارد می کند. با این روش پیام های منفی را در سراسر بدن می پراکنی و درمان را هم مشکل تر می کنی. شیمی درمانی خود عوارضی دارد. برای غلبه به این عوارض باید تغذیه مناسبی داشته باشی، تغذیه راهی خوب برای کمک به سلول های محافظ است. در این دوران اشتها از دست می رود، طعم غذاهایی که قبلا دوست داشتیم به نظرمان عوض می شود. بی غذایی به شدت ایمنی را پایین می آورد.

ممکن است همین بی غذایی خلق ما را چنان ناخوش کند که نتوانیم به توصیه های شادزیستن عمل کنیم. تغذیه در این دوران برای سلول های سالم، خلق و خو توانمندی برای هدایت ذهن به ایجاد جریان های مثبت فکری و شاد زیستن بسیار تاثیر دارد. بنابراین با دقت توصیه های تغذیه ای را که به این منظور نوشته شده اند را مطالعه کنید. تصور کنید که سلول های سالم بدن شما منتظر هستند از شما فرمان بگیرند، اگر آنها از نظر تغذیه ای مشکل داشته باشند کار معمولی خود را هم نمی توانند انجام دهند. کاهش وزن در این زمان بحرانی است یعنی شما سلول های سالم را در معرض گرسنگی قرار داده اید. برای همه مشکلات تغذیه ای راه های مناسب وجود دارد و تهوع و استفراغ، مشکلات دندان ها، سوزش دهان و گلو و... همه اینها قابل پیشگیری هستند و شما می توانید با این عوارض کنار بیایید. این دوران زمانی است که می توانید هر چه دوست دارید بخورید.

ممکن است ذایقه شما عوض شده باشد چون تحت شیمی درمانی هستید و مثلا متوجه می شوید غذایی را که خیلی دوست داشتید دیگر ندارید، نگران نشوید غذاهایی را که قبلا دوست نداشته اید را امتحان کنید. برای سلول های سالم بدنتان غذا، نیروی مثبت، اعتماد یا انرژی مثبت بفرستید. وقتی غذا می خورید آنها را مجسم کنید که به خاطر سلامت شما با دشمن می جنگند. مجسم کنید که قوای شما چند برابر بیش از دشمنی است که در حال فرار است. مجسم کنید دارید این سلول های مهاجم را شکست می دهید. به هیچ کس اجازه ندهید با شما همدردی کند. موضوع صحبت را به نکات شاد و امیدوارکننده بکشانید، لحظات خوب و خاطرات خوب را به یاد بیاورید و آنها را بازگو کنید. باید مانند یک منبع انرژی مثبت همه را از روحیه بالا و شادی خود متعجب کنید. بگذارید همه با تحسین به شما نگاه کنند و به قوی بودن و روحیه شما غبطه بخورند.

در محیط های شاد بروید، پارک ها و مکان هایی را که دوست دارید و با کسانی که دوستشان دارید. وقتی صدای خنده شادانه شما در محیط اطرافتان طنین انداز شود دیگران نیز با شادمانی و شعف با شما روبرو می شوند و انرژی مثبت می دهند. نالیدن و تکرار حرف ها درباره بیماری را دور بریزید. هر کس از حال شما جویا شد با قاطعیت و شادی از بهبودی سریعی که آن را حس می کنید صحبت کنید. اگر کسی خواست شما را دلداری دهد به سرعت دست بکار شوید. کافیست که با اطمینان بگویید که سلامت کامل را حس می کنید و خیلی خوب هستید.

اطرافیان و اعضا خانواده را که ممکن است قبلا شما را نالان و رنجور می دیده اند از تغییر فاحشی که در وجودتان رخ داده است شگفت زده کنید. از موزیک های مورد علاقه خود محیطی شاد بسازید. بگذارید انرژی مثبتی که بوجود آورده اید اعضا خانواده را نیز شاد کند. بازتاب شادی کسانی که با شما زندگی می کنند انرژی مثبت شما را تقویت می کند. بیماران زیادی با بیماری های صعب العلاج توانسته اند با حفظ روحیه سلامت کامل خود را بدست بیاورند.

شما می خواهید جزو کدام دسته باشید؟ آنها که میدان را به دشمن واگذار می کنند یا آنها که با سرود پیروزی به سلول های محافظ بدن خود حیات می بخشند و شکست دشمن را سرعت می دهند.


دکتر ربابه شیخ الاسلام
سلامت نیوز

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر