جشن کریسمس و مراسم سال نو میلادی از هم متفاوتند! - مجله مادر گوپی

جشن کریسمس و مراسم سال نو میلادی از هم متفاوتند! - مجله مادر گوپی

جشن کریسمس در شب تولد حضرت عیسی برگزار می‌شود و در میان مسیحیان جهان بسیار اهمیت دارد. ریشه‌های این جشن مذهبی و در طول تاریخ، دستخوش تغییرات زیادی بوده است
گروه کودکان و نوجوانان گوپی
1399/2/12
0 نظر

جشن کریسمس و مراسم سال نو میلادی جدا از هم هستند و در تاریخ‌های متفاوتی برگزار می‌شوند، اما در بسیاری از نقاط جهان این دو تاریخ را یکی می‌دانند و به اشتباه جشن کریسمس را به‌عنوان زمان شروع سال نو میلادی می‌شناسند
در حقیقت قرار گرفتن شب سال نو در تعطیلی ۱۲ روزه کریسمس، باعث شکل‌گیری این اشتباه شده است. جشن کریسمس به مناسبت تولد حضرت عیسی و با توجه به مفاهیم مذهبی و دینی برگزار می‌شود و ریشه در فرهنگ و سنت مسیحیان جهان دارد؛ اما جشن سال نو میلادی در بسیاری کشورها زمان آغاز سال جدید است که با روز هفتم کریسمس هم‌زمان است.
می‌توان گفت که تنها شباهت بین جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی، در نزدیکی این دو جشن به یکدیگر است و آمیخته شدن مفاهیم فرهنگی در طول زمان باعث اشتباه بیشتر در یکی انگاشتن این دو مراسم می‌شود. در حالت کلی جشن کریسمس، مراسمی با ریشه‌های مذهبی، اما جشن سال نو، جشنی با ریشه و نمادهای ملی است.
سال نو میلادی 2021 
از مهم‌ترین بخش‌ جشن‌های بین المللی کریسمس می‌توان به چراغانی‌های زیبای کشورهای مختلف اشاره کرد. بسیاری از کشورها رسوم خاصی برای اجرای جشن کریسمس دارند، اما می‌توان گفت، چراغانی معابر و خیابان‌ها در همه نقاط مختلف جهان انجام می‌شود.
در بیشتر کشورهای جهان خوردن غذا در کنار اعضای خانواده و تهیه هدیه برای یکدیگر از اصلی‌ترین آداب شب کریسمس است. در ایتالیا به‌جای بابانوئل، جادوگر مهربان برای بچه‌ها کادو می‌آورد. اگر کادو جوراب رنگی پر از شکلات باشد، نشانه خوب بودن رفتار کودک در سال گذشته است و اگر جورابی پر از زغال باشد، نشان از خوب نبودن رفتار کودک در سال گذشته دارد.
بابا نوئل و هدیه سال نو  
 در بعضی شهرهای ایتالیا در شب کریسمس به‌جای بوقلمون غذاهای دریایی یا خوراک پاچه خوک می‌خورند. اجرا موسیقی خیابانی نیز از برنامه‌های متداول در خیابان‌های ایتالیا است. در ایالات متحده آمریکا، مردم از یک ماه پیش از کریسمس به استقبال این جشن می‌روند. در این مدت فروشگاه‌ها اجناس خود را با تخفیف‌های ویژه برای فروش عرضه می‌کنند تا همه قدرت خرید برای شب جشن کریسمس  را داشته باشند. در این کشور بیشتر مردم در این شب، بوقلمون کباب شده به‌همراه سس و سبزیجات مصرف می‌کنند.
مردم کشور آلمان جشن کریسمس را با آرامش و در کنار خانواده در خانه‌هایشان برگزار می‌کنند. در این کشور نیز مردم غذاهای دریایی یا غاز و اردک کباب شده برای شام کریسمس می‌خورند. تزئین خانه و درخت کریسمس نیز برای آلمانی‌ها با تنوع زیاد همراه است و از درخت سرو برای تزئین درخت کریسمس استفاده می‌کنند.
در کشور روسیه مردم هفتم ژانویه را روز کریسمس می‌دانند و این جشن را در این تاریخ برگزار می‌کنند. غذای مردم روسیه در شب کریسمس شامل سوپ داغ و گوشت کبابی می‌شود و مردم این کشور نیز خانه‌های خود را چراغانی و تزئین می‌کنند.
بسیاری از شهرهای معروف دنیا مانند لاس وگاس، توکیو، سیدنی، پاریس، آمستردام، پراگ و لندن که از قدیمی‌ترین شهرهای محل برگزاری جشن کریسمس به شمار می‌رود، در روزهای کریسمس مملو از گردشگران می‌شوند و شلوغ‌ترین روزها را سپری می‌کنند. سواحل گوا در کشور هند، با وجودی که مسیحیان کمی در آن زندگی می‌کنند، در سال‌های اخیر از پر طرفدارترین مراکز تفریحی در روزهای کریسمس بوده است و از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات کریسمس به این منطقه سفر می‌کنند.
سال نو مسیحیان 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر