عوارض قرص جوشان کلسیم برای کودکان! | مجله ی مادر و کودک گوپی

عوارض قرص جوشان کلسیم برای کودکان! | مجله ی مادر و کودک گوپی

عوارض قرص جوشان کلسیم برای کودکان! | مجله ی مادر و کودک گوپی

دریافت کلسیم در دوران کودکی از ضروریات رژیم غذایی کودک بوده و مصرف کافی کلسیم در این دوره از زندگی سبب داشتن تعادل کلسیم مثبت، تراکم معدنی مناسب در استخوان ها و کاهش خطر شکستگی و پوکی استخوان در سالهای بزرگسالی می‌شود.
گروه اخبار گوپی
1400/6/28
0 نظر

چگالی استخوانی هنگام کودکی به تدریج افزایش می یابد تا به مقدار بیشینه خود برسد. کودکانی که به اندازه کافی کلسیم دریافت می‌کنند زندگی بزرگسالی خود را با استخوان‌های قوی‌تری شروع می‌کنند، همچنین این روند آنها را در برابر تخریب بافت استخوانی در آینده محافظت می‌کند، علاوه بر این، کلسیم بر عملکرد صحیح عضلات بدن، فعالیت قلب و انتقال پیام های عصبی نیز اثرگذار است.
 

خطرات ناشی از کمبود کلسیم در کودکان

عوارض کمبود کلسیم در کودکان راشیتیسم یا ریکتز، در میانسالی استئومالاسی، و در بزرگسالان استئوپروز است. کمبود این ماده معدنی مهم در دوران کودکی سبب کاهش رشد کودک نیز خواهد شد.
مصرف بسیار کم کلسیم (کمتر از 200 میلی گرم در روز) خطر ابتلا به راشیتیسم درکودکان و استئومالاسی در بزرگسالان را افزایش می‌دهد، در ادامه این مطلب، میزان نیاز روزانه به کلسیم در کودکان را در گروههای سنی مختلف توضیح خواهیم داد، قبل از آن نیاز است تا با علل و عوامل کمبود کلسیم در کودکان آشنا شوید.
در دوران کودکی، یکی از مهمترین خطرات تغذیه‌ای که سبب کاهش دریافت کلسیم در کودکان می گردد، عادتهای غذایی غلط می باشد. حذف وعده‌های غذایی، حذف مواد لبنی، خوردن مقدار زیادی از غذاهای فرآوری شده و پیروی از رژیم‌های غذایی بدون ارزش غذایی،  همگی باعث جذب ناکافی کلسیم و در نتیجه مشکلات رشد در کودکان و نوجوانان می‌شوند.
کلسیم در بسیاری از غذاها وجود دارد، اما شیر و فرآورده‌های لبنی مانند ماست، پنیر و کره از بهترین منابع کلسیم هستند که بیشتر در دسترس بوده و به راحتی توسط بدن جذب می‌شوند.
متاسفانه اغلب کودکان، به ویژه نوجوانان، این ماده معدنی را کمتر از نیاز بدنشان در طول روز مصرف می کنند. دلیل آن می تواند مصرف بیش از اندازه نوشیدنی های قند دار نیز باشد. این نوشیدنی ها خطر ابتلا به بیماری دیابت را نیز در کودکان و نوجوانان افزایش می دهند.
از دیگر علل بروز کمبود کلسیم در کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کمبود کلسیم یا ویتامین D مادر در زمان بارداری
 استفاده از شیرخشک و یا شیر گاو در زمان نوزادی
پ مشکل جذب کلسیم در بدن
پمصرف برخی از داروها
پ اختلالات هورمونی
پ کمبود ویتامین D
پ بیماری دیابت
اگر در کودکی مشکل کمبود کلسیم در بدن کودک را برطرف نماییم، از بروز بسیاری از بیماری‌ها در بزرگسالی نیز پیشگیری به عمل آورده‌ایم.
میزان نیاز روزانه به کلسیم (RDA) در گروههای سنی مختلف در کودکان
 کودکان ۱ تا ۳ سال (دختر و پسر) : 250۰ میلی گرم کلسیم در روز
 کودکان ۴ تا ۸ سال (دختر و پسر) : 250۰ میلی گرم کلسیم در روز
کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱3 سال: 300۰ میلی گرم کلسیم در روز
کودکان و نوجوانان 14 تا 18 سال: 300۰ میلی گرم کلسیم در روز
 
 در مورد عوارض تتو موقت روی پوست کودکان چه میدانید ؟
 
 
عوارض مصرف قرص جوشان کلسیم برای کودکان و نوجوانان 
 

درمان کمبود کلسیم در کودکان

به منظور درمان کمبود کلسیم باید در سنین نوزادی تغذیه با شیر مادر و در سنین بالاتر، از منابع غذایی سرشار از کلسیم در رژیم غذایی کودک استفاده کرد.
کودک به منظور جذب بهتر کلسیم باید به مقدار کافی در زیر نور آفتاب قرار بگیرد تا ویتامین دی مورد نیاز بدن وی تامین شود. ویتامین D را می‌توان از طریق خوردن مواد غذایی سرشار از این ویتامین نیز برای بدن تامین کرد. در صورتی که نیاز بدن به کلسیم و ویتامین D به طور طبیعی و با مصرف مواد غذایی باز هم تامین نشود، باید با مشورت پزشک به سراغ مصرف مکمل‌های دارویی رفت، در این میان قرص جوشان کلسیم پرارین پارس با دارا بودن 500 میلی گرم کلسیم، میزان نیاز کودک را به خوبی تامین خواهد کرد.

عوارض مصرف خودسرانه مکمل کلسیم
از طرفی مصرف خودسرانه مکمل کلسیم عوارضی مثل سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف، تشنگی زیاد، افزایش حجم ادرار، خشکی دهان، یبوست، درد شکم، ضربان نامنظم قلب، گیجی، افزایش دفعات ادرار و سنگ کلیه را می‌تواند ایجاد کند.
پس با خرید قرص جوشان کلسیم از پرارین پارس این اطمینان برای شما حاصل خواهد شد که نیاز به کلسیم کودک شما تامین و از بروز عوارض ناخواسته آن جلوگیری شود
در پایان می توان گفت، اگرچه رژیم غذایی بهترین راه برای دریافت کلسیممورد نیاز بدن است، اما مکمل های کلسیم بویژه قرص های جوشان کلسیم پرارین پارس و قرص های جوشانی که ترکیب کلسیم و بویژه ویتامین D هستند مانند قرص جوشان BONE پرارین پارس (به دلیل سهولت در مصرف و طعم خوشایند قرص های جوشان)، می توانند گزینه ای مکمل برای کودکانی باشند که رژیم خوب و صحیح برای دریافت مقادیر مناسب کلسیم ندارند.
قرص جوشان BONE ویتاپرا در ترکیب خود حاوی 500 میلی گرم کلسیم، 175 میلی گرم منیزیم، 400 IU ویتامین D و 45 میلی گرم ویتامین K می باشد.
وجود ویتامین D و منیزیم از جمله ترکیباتی هستند که در قرص های جوشان کلسیم پرارین پارس سبب افزایش جذب و اثر بخشی بیشتر می شوند.
فروشگاه پرارین پارس با مجموعه ای متنوع از انواع قرص های جوشان ویتاپرا که دارای بالاترین دوز از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، شما را در انتخاب مکمل دارویی مناسب شرایط بدنی کودکتان کمک خواهند نمود.
پیشنهاد ما، انتخاب قرص جوشان BONE و  قرص جوشان کلسیم از برند ویتاپرا می باشد که با فرمولاسیون کامل ، کمبود کلسیم کودک شما را مرتفع و نیاز بدنی وی را تامین خواهد نمود.
کلسیم 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر