راهپیمایی گسترده زنان در سراسر دنیا برای مقابله با فقر و خشونت

راهپیمایی گسترده زنان در سراسر دنیا برای مقابله با فقر و خشونت

راهپیمایی گسترده زنان در سراسر دنیا برای مقابله با فقر و خشونت

در روز هشتم مارس مصادف با روز جهانی زن اکثر زنان در کشورهای مختلف جهان با برپایی راهپیمایی نسبت به گسترش فقر و خشونت علیه قشر زن اعتراض کردند.
گروه زنان گوپی
1399/2/12
0 نظر

در روز هشتم مارس مصادف با روز جهانی <زن>، اکثر زنان در کشورهای مختلف جهان با برپایی راهپیمایی نسبت به گسترش فقر و خشونت علیه قشر زن اعتراض کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این روز هزاران زن با جمع شدن در میدان <بنگالور> در هند نسبت به گسترش فقر که ناشی از سیاست های نادرست غرب است، اعتراض کرده و برای برقراری عدالت و کاهش خشونت علیه زنان به راهپیمایی دست زدند.

این در حالی است که در اکثر کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا، لهستان و آلمان نیز بسیاری از زنان به ویژه از طبقه متوسط و کارگر به راهپیمایی پرداخته و نسبت به فقر گسترده ای که گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شده و سختی آن بر دوش زنان است، اعتراض کردند و از دولت هایشان خواستند برای جلوگیری از افزایش فقر که باعث بروز درگیری در خانواده ها می شود، اقدامی صورت دهند.

علا وه بر این، زنانی که در این روز در میدان بزرگ <مادرید> در اسپانیا گردهم آمده بودند، شعار <حقوق عادلا نه، حقوق یکسان> را سر داده و فریاد می زدند که حقوقشان 23 درصد پایین تر از دستمزد مردان است.

<باراک اوباما> ـ رییس جمهور آمریکا ـ نیز در این روز، وجود زنان را برای حل مشکلا ت جهان <حیاتی> خواند و اعلا م کرد که حضور زنان در جوامع و در بخش های مختلف کشورها باید فعال، کامل و همه جانبه باشد.

دولتمردان فرانسوی نیز در بیانیه ای، روز <زن> را به زنان و دختران فرانسوی و کل جهان تبریک گفته و یادآور شدند که تمام تلا ش خود را به کار می بندند که از حضور و استفاده ابزاری دختران در کارهای خلا ف اخلا ق و تجارت آن ها به عنوان <برده های جنسی> جلوگیری به عمل آورند. <والری لتارد> ـ معاون امور زنان در وزارت کشور فرانسه ـ در روز <زن> و در میان یکصد دختر و زن جوان خاطر نشان کرد: زنان و دختران امروز با پشتکار و همتی که زنان پیشین در مورد به دست آوردن حقوق زنان از خود به خرج دادند و در این راه حتی جان باختند، در راحتی زندگی می کنند و از حقوق برابر زنان و مردان برخوردارند، اما باید تلا ش کنند تا خود را در عرصه های مختلف جهانی نشان دهند.

سخنگوی <واتیکان> نیز طی بیانیه ای در روز زن اعلا م کرد که شخصیت و قابلیت زنان بیش از آن است که تمام وقت خود را بر روی کارهای خانه، لباس شستن و بچه داری بگذارنند. زنان باید حق کار کردن در خارج از منزل را داشته باشند و بتوانند همپای مردان کار کنند. ده ها هزار زن آفریقای جنوبی نیز با برگزاری راهپیمایی اعتراض خود را نسبت به این موضوع که نباید دولت اجازه دهد که زنان و کودکان به عنوان وسیله و ابزاری برای جنگ استفاده شوند، ابراز کردند. در این میان، <ماری آنجی لوکیانا موانکولو> ـ وزیر خانواده در جمهوری دموکرات کنگو ـ تصریح کرد: تمام تلا ش خود را به کار می گیرد تا با افزایش رو به رشد ایدز، تجاوز و خشونت ها علیه زنان و دختران در آفریقا مقابله کند.

<رایول کاسترو> ـ رییس جمهور کوبا ـ و <هوگو چاوز> ـ رییس جمهور ونزویلا ـ نیز طی بیانیه هایی جداگانه علا وه بر تبریک روز زن، تاکید کردند که نسبت به احقاق حقوق زنان و جلوگیری از افزایش خشونت ها و تجارت جنسی زنان تلا ش خواهند کرد.

<بان کی مون> ـ دبیر کل سازمان ملل متحد ـ نیز در بیانیه ای روز هشتم مارس، روز <زن> را تبریک گفت و اظهار کرد: هم اکنون از هر پنج زن در جهان، یک زن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته و سپس کشته می شود. به همین دلیل باید با این گونه خشونت ها و سوء استفاده ها علیه زنان مقابله کرد.


روزنامه سیاست روز www siasatrooz ir

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر