صد زن قدرتمند جهان در سال 2008 معرفی شدند

صد زن قدرتمند جهان در سال 2008 معرفی شدند

نشریه آمریکایی فوربس برای سومین سال پیاپی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را به عنوان قدرتمندترین زن جهان انتخاب کرده است. فوربس که برای پنجمین سال متوالی اقدام به انتشار فهرست قدرتمندترین زنان دنیا کرده، در این رده بندی افرادی را جای داده که توانسته اند در رقابت با مردان از موقعیت های شغلی قابل توجهی برخوردار شوند.
گروه زنان گوپی
1399/2/12
1 نظر

نشریه آمریکایی فوربس برای سومین سال پیاپی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را به عنوان قدرتمندترین زن جهان انتخاب کرده است. فوربس که برای پنجمین سال متوالی اقدام به انتشار فهرست قدرتمندترین زنان دنیا کرده، در این رده بندی افرادی را جای داده که توانسته اند در رقابت با مردان از موقعیت های شغلی قابل توجهی برخوردار شوند.

 

فوربس در گزارش خود نوشته صد زنی که در این فهرست قرار گرفته اند روی هم رفته سرمایه ای بالغ بر 26 تریلیون دلار در کنترل خویش دارند. در فهرست فوربس 54 مدیر تجاری و 23 سیاستمدار دیده می شوند و بقیه افراد انتخاب شده از چهره های رسانه ای و مدیران سازمان های غیردولتی هستند. نکته دیگر اینکه 45 درصد از این عده را زنان خارج از مرزهای ایالات متحده تشکیل داده اند و یک سوم فهرست سال 2008زنانی هستند که به تازگی به این رده بندی اضافه شده اند.

1) آنگلا مرکل / صدراعظم آلمان

سیاستمدار آلمانی اهل آلمان شرقی از 22 نوامبر 2005 به عنوان جانشین گرهارد شرودر صدراعظم جمهوری فدرال آلمان شناخته می شود. او نخستین زنی است که صدراعظم آلمان می شود و از نگاه فوربس قدرتمندترین زن حال حاضر دنیا است. مرکل تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه لایپزیگ در رشته فیزیک گذراند و به درجه دکترا رسید. او دسامبر سال 98 میلادی با یک پروفسور شیمی ازدواج کرده و فرزندی ندارد. البته قبل از پروفسور ساویر، مرکل همسر یک فیزیکدان آلمانی بود که سال 82 میلادی از او جدا شده بود.

آلمان در حال حاضر با سرمایه ای معادل 3/3 تریلیون دلار در بخش های صنعتی بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا محسوب می شود و اصلاحات مرکل نقش زیادی در این شکوفایی اقتصادی ایفا کرده اند. مرکل درعین حال تلاش زیادی می کند تا یورو به عنوان پول واحد اروپایی در دوران سقوط دلار نقش مهمتری در معاملات بازارهای جهانی داشته باشد. مرکل اعتقاد خاصی به سرمایه گذاری بازارآزاد دارد. از آنجا که او به جناح راست میانه تعلق دارد خیلی ها او را با مارگارت تاچر نخست وزیر سابق بریتانیا مقایسه می کنند و به او القابی نظیر زن آهنین که لقب تاچر بود، داده اند.

2) شیلا بیر / مدیرکل شرکت بیمه ذخیره فدرال آمریکا

او نوزدهمین رییس شرکت بیمه ذخیره فدرال ایالات متحده، ارگان مسوول نظارت بر بخش بانکی است که ژوین سال 2006 به مدت 5 سال به این سمت انتخاب شد. پیش از این بیر از سال 2002میلادی در دانشگاه ماساچوست آمرست تدریس می کرد. البته او پیشتر به عنوان دستیار معاون موسسه مالی وابسته به وزارت دارایی ایالات متحده هم در فاصله سال های 2001 تا 2002 انجام وظیفه کرده و در سال های قبل از آن هم سمت های مختلفی در بخش های گوناگون اقتصادی این کشور داشته است.

5 ماه بعد از انتخاب شدن به عنوان رییس شرکت بیمه ذخیره فدرال، بیر سال 2006 از سوی مجله وال استریت ژورنال در زمره 30 چهره موثر در بخش سرمایه گذاری قرار گرفت. او ازدواج کرده و 2 فرزند دارد. ضمن اینکه اولین کتاب بیر که برای کودکان نوشته شده هم سال 2006 منتشر شد. بیر تلاش می کند جامعه آمریکا را متقاعد کند که به رغم ورشکستگی 6 بانک آمریکایی در سال جاری و بحبوحه بحران بازارهای مالی جهان، شرکت تحت مدیریت او از آسیب های این بازار مصون مانده و به همین خاطر نقش او در زنده کردن اوضاع اقتصادی آمریکا اهمیت زیادی یافته است.

3) ایندرا نویی / مدیرکل پپسی کولا

ایندرا رییس شرکت پپسی کولا که چهارمین کمپانی اصلی تولیدکننده نوشیدنی های جهان به شمار می رود از آگوست سال 2006 جانشین استیون رینموند شد. او سال گذشته در رده بندی فوربس مقام پنجم را در میان زنان قدرتمند دنیا به دست آورده بود و امسال با دو پله ترقی در میان 3 نفر نخست ایستاده است. این در حالی است که Fortune Magazine در سال های 2006 و 2007 او را به عنوان قدرتمندترین زنی که در عرصه تجاری فعالیت می کند، انتخاب کرده است. ایندرا در رشته شیمی تحصیلات اولیه خود را به پایان رساند و برای ادامه تحصیل سال 1978به آمریکا رفت.

نویی سابقه کار در شرکت موتورولا را داراست و یکی از دوستان نزدیک معاون وزیر امورخارجه سابق آمریکا هنری کیسینجر است. براساس آمار منتشر شده در مجله بیزنس ویک از زمان ورود نویی به پپسی کولا سود خالص سالانه این شرکت دوبرابر شد و امروز درآمد این کمپانی به لطف تولید محصولات جدید به 39 میلیارد دلار می رسد. نویی این شرکت را به بالاترین میزان تولید نوشیدنی سوق داد و این کار را برای اولین بار در سال 1997 با افتتاح فروشگاه های زنجیره ای غذاهای فوری و سپس با خرید شرکت تروپیکانا انجام داد.

4) آنجلا برالی / مدیرکل شرکت بیمه ول پوینت

برالی رییس شرکت بیمه های ول پوینت است که از ژوین سال 2007 تاکنون بعد از اینکه عناوین شغلی مهمی در این کمپانی برعهده داشت

به این سمت انتخاب شد. او تنها در سال گذشته 86/14 میلیون دلار درآمد داشته که البته بخش عمده آن از معاملات بورس حاصل شده است. آنجلا تحصیلات آکادمیک را در دانشگاه فنی تگزاس گذرانده و دکترای حقوق دارد.

سال گذشته فوربس او را در رتبه شانزدهم رده بندی قدرتمندترین زنان جهان و بالاتر از اوپرا وینفری قرار داده بود و اخیرا هم Fortune Magazine او را به عنوان چهارمین زن قدرتمند آمریکا انتخاب کرده است. او قبل از اینکه به سمت مدیرکل ول پوینت برگزیده شود، در نقش معاون مدیرکل و مشاور عمومی فعالیت می کرد و عمده مسوولیت های وی سازماندهی روابط دولتی و امور حقوقی و مارکتینگ و اقدامات اجتماعی بود.

اهمیت ول پوینت زمانی مشخص می شود که از هر 10 نفر آمریکایی یک نفر تحت پوشش خدمات این شرکت است.

5) سینتیا کارول / مدیرکل شرکت انگلوامریکن

کارول با اینکه در سطح جهانی از شهرت خاصی برخوردار نیست ولی یکی از شاخص ترین چهره های زن دنیا در عرصه تجارت است که مدیریت آنگلوامریکن را در لندن برعهده دارد. این کمپانی یکی از بزرگترین مجتمع های معدنی جهان در آفریقای جنوبی است و در عین حال بزرگترین تولیدکننده پلاتینیوم در سراسر دنیا نیز معرفی شده است. کارول اکتبر سال 2006 در این شرکت استخدام و اوایل مارچ سال 2007 به سمت ریاست آن انتخاب شد. سال گذشته در رده بندی قدرتمندترین زنان جهان از نگاه فوربس هفتم شده بود. او ازدواج کرده و چهار فرزند دارد. فارغ التحصیل دانشگاه کانزاس است که بعد از آن تحصیلات عالیه خود را در هاروارد ادامه داد.

کارول 17 سال در کمپانی آلومینیوم آلکان کار کرده و اولین مدیر زن و اولین فردی است که با ملیت غیر آفریقای جنوبی به سمت ریاست این کمپانی برگزیده شده است. فعالیت های شرکت تحت مدیریت او اغلب پلاتین، ذغال، طلا، مواد معدنی صنعتی و الماس هستند و از آنجا که بسیاری از پروژه های کمپانی تحت ریاست او با پارامترهای زیست محیطی مطابق نبودند، بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. شرکت او 45درصد سهام شرکت الماس دبیرز را به خود اختصاص داده و 49درصد سهام شرکت میناس ریو یک شرکت برزیلی آهن اوره و درصدی از شرکت طلای انگلو گلدآشانتی هم به شرکت او تعلق دارد.

6) آیرن روزنفلد / مدیرکل شرکت کرفت فود

روزنفلد از ژوین سال 2006 مدیرکل کمپانی کرفت فود ایالات متحده بود که مارچ سال 2007 به سمت مدیرعامل این شرکت که بزرگترین کمپانی غذایی بزرگ جهان است انتخاب شد. او سابقه 25 سال فعالیت در عرصه مواد غذایی و مایعات را دارد و به دلیل نوآوری هایش در زمینه تجاری شهرت یافته است. روزنفلد حرفه خود را در یک آژانس تبلیغاتی در نیویورک آغاز کرد و بعدها در جنرال فودز به عنوان محقق مشغول به کار شد و سپس سالیان طولانی در کرفت فود کار کرد.

آیرن همچنین در تعدادی از سازمان های صنعتی هم فعالیت می کند. سال گذشته کرفت فود بیشترین رشد اقتصادی و سوددهی خود را از سال 2001 ثبت کرد و با 21درصد افزایش سود به سقف 4/10 میلیارد دلار رسید. هنوز بازدهی کمپانی به میزانی که در پروژه آتی آن تعریف شده نرسیده ولی روزنفلد که دکترای خود را در رشته مارکتینگ گرفته طرح های تازه ای برای رسیدن به این منظور با افزایش قیمت و چند اقدام شگفت انگیز دیگر مدنظر دارد.

7 کاندالیزا رایس / وزیر امور خارجه ایالات متحده

رایس شصت و ششمین وزیر امور خارجه آمریکاست که به عنوان اولین زن تیره پوست، دومین شهروند آفریقایی-آمریکایی بعد از کالین پاول و دومین زن بعد از مادلین آلبرایت در دولت کلینتون در نقش وزیر امور خارجه فعالیت می کند. او در دوره اول ریاست جمهوری بوش مشاور شورای امنیت ملی بود و قبل از اینکه به کابینه او راه پیدا کند در دانشگاه استنفورد پروفسور رشته علوم سیاسی بود. او علاوه بر انگلیسی به زبان های روسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد و تنها فرزند والدینش است. رایس از سنین کودکی مشغول یادگیری زبان فرانسه شد و در سه سالگی در کلاس های اسکیت و باله شرکت کرد و در پانزده سالگی پیانو زدن را آموخت.

در زمینه سیاسی رایس یک دوره سیاست بین الملل نزد جوزف کاربل پدر مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده گذراند و این تجربه علاقه او را به سیاست شوروی سابق و روابط بین الملل زیاد کرد و موجب شد رایس کاربل را یکی از اصلی ترین شخصیت های زندگیش بنامد. رایس تحصیلات دانشگاهی اش را در دنور انجام داد و در رشته علوم سیاسی فوق لیسانس گرفت. ابتدا در زمان ریاست جمهوری کارتر در بخش آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه کار کرد و در 26 سالگی دکترای خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه دنور گرفت. رایس تا سال 1982 یک دموکرات بود ولی گرایش سیاسی خود را در زمان ریاست جمهوری کارتر تغییر داد و جمهوریخواه شد. اگرچه همچنان یکی دیگر از دلایل این امر را تاثیر تصمیم پدرش مبنی بر تغییر گرایش سیاسی از دموکرات به جمهوریخواه می داند. رایس از سال 2005 تاکنون وزیر امور خارجه ایالات متحده است.

8) هوچینگ مدیرکل تماسک هولدینگز

همسر نخست وزیر سنگاپور، مدیریت شرکتی که بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد و وزارت دارایی سنگاپور مالک اصلی آن است، برعهده دارد. خانم هو از دانشگاه سنگاپور در رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شد و برای ادامه آن راهی ایالات متحده شد. او کوچکترین فرزند یک بازرگان بازنشسته چینی است که در سال 1985 با لی هسین لونگ که آگوست سال 2004 به سمت سومین نخست وزیر این کشور انتخاب شد، ازدواج کرد. هو حرفه کاری خود را از وزارت دفاع آغاز کرد و در سال 1987 به عضویت گروه تکنولوژی سنگاپور درآمد و بعدها به سمت ریاست آن مرکز رسید تا اینکه از مقام خود کناره گیری کرد و سال 2002 به کمپانی تماسک هولدینگز پیوست.

در سال 2007 نشریه فوربس او را به عنوان سومین زن قدرتمند جهان در عرصه تجاری خارج از مرزهای ایالات متحده قرار داد و نشریه تایم هم در همین سال نام او را در میان 100 چهره تاثیرگذار جهان در سال 2007 انتخاب کرد. همسر نخست وزیر سنگاپور در زمان مدیریت خود در این کمپانی با سرمایه گذاری وسیع در زمینه های مخابراتی و بانک های هندی و چینی، ارزش آن را از 100 میلیارد دلار هم عبور داد. او شرکت تماسک را از یک شرکت داخلی سنگاپور به عمده ترین سرمایه گذار در آسیا تبدیل کرده است. در زمان مدیریت او ارزش خالص پورتفولیوی این شرکت رشد چشمگیری داشته است.

9) آن لورژون / مدیرکل شرکت آروا

آن لورژون فرانسوی رییس شرکت هسته ای آورا است و سومین زن قدرتمند اروپا و اولین زن قدرتمند فرانسه شناخته می شود. او پیش از این سمت سال 1997 مدیر کل شرکت آلکاتل بود و بعد از آن عضوی از کمیته گروه اجرایی شد. لورژون مشاور فرانسوا میتران رییس جمهور سابق فرانسه بود و به سرعت پله های ترقی را طی کرد. در سال 2006 نشریه Fortune Magazine او را در رتبه دوم زنان قدرتمند اروپا قرار داد. نشریات فرانسوی در سال 2002 میلادی درآمد 305 هزار یورویی او را مورد انتقاد قرار دادند و آن را به مراتب بیشتر از دستمزد رهبران دیگر کمپانی ها تجاری دانستند.

به رغم اعتراض های فراوان لورژون همچنان در سمت خود باقی ماند و استعفا نداد. ماجراهایی که تابستان امسال در دو نیروگاه اتمی فرانسه رخ دادند و حتی در یک مورد آب آشامیدنی برخی مناطق را هم آلوده کردند، موجب شدند نگرانی ها در مورد استفاده از انرژی هسته ای افزایش پیدا کنند. شرکت آورا طی این مدت از سوی دولت های مختلف در سراسر جهان مورد انتقاد قرار گرفته ولی اراده مصمم لورژون در هدایت این پروژه باعث شده او کماکان در سمت خود مشغول فعالیت باشد و نقش مهمی در افزایش درآمد روزافزون این شرکت داشته باشد.

10) آنه مولکاهی / مدیر کل شرکت زیراکس

مولکاهی آگوست سال 2001 به عنوان رییس زیراکس انتخاب شد و این شرکت را از وضعیت رو به ورشکستگی نجات داد. وال استریت ژورنال سال 2005 او را در زمره 50 زن برتر معرفی کرد و نشریه فوربس هم او را در همین سال در رتبه ششم قدرتمندترین زنان جهان در ایالات متحده قرار داد. مولکاهی در سال 1976 به عنوان نماینده فروش در زیراکس مشغول به کار شد و درجات خود را ارتقا بخشید.

حتی برای مدتی معاون رییس بخش نیروی انسانی بود. زمانی که سال 2001 او را به عنوان مدیرکل زیراکس انتخاب کردند، این شرکت با 1/17میلیارد دلار بدهی زیر قرض بود و سهام آن از 64 دلار به 43/4 دلار رسیده بود. اما مولکاهی با مدیریت و درایت شخصی اش سهام این شرکت را در معاملات بورس جهانی به شکل قابل ملاحظه ای افزایش داد. او تلاش می کند تا با سیستم های نوینی که به محیط زیست آسیب جدی وارد نمی کنند تحولات گسترده ای در این کمپانی ایجاد کند. همسر او هم بازنشسته شرکت زیراکس است و برادر بزرگش هم سمت رییس بخش خدمات جهانی این شرکت را در اختیار دارد. مولکاهی در عین حال عضو هیات مدیره بانک سیتی گروپ و تارگت هم است.

11) گیل کلی (مدیرکل وستپک بانک) استرالیا

فوریه گذشته کلی 52 ساله که در آفریقای جنوبی متولد شده، مدیریت سومین بانک بزرگ استرالیا را برعهده گرفت و در این مدت بین 6 تا 8 درصد از درآمدهای این بانک را افزایش داده است.

12) پاتریشیا وورتز ( رییس آرچردانیلزمیدلند) آمریکا

او از سال گذشته مدیر بزرگترین تولیدکننده اتانول در آمریکا است. وی دلیل اصلی بالابودن قیمت مواد غذایی بالابودن هزینه گاز است و تنها راه ممکن برای کاهش آن را استفاده از سوخت طبیعی می داند.

13) کریستینا فرناندس (رییس جمهور) آرژانتین

اولین رییس جمهور زن منتخب آرژانتین، پیشتر یک حقوقدان و سناتور بود. او اغلب موارد با اویتا پرون مقایسه می شود و قصد دارد اوضاع بحرانی اقتصادی این کشور را سامان دهد.

14) کریستین لاگارد (وزیر اقتصاد و دارایی) فرانسه

او در اجلاس ژوین 2007 اولین زنی بود که در نقش وزیر دارایی فرانسه درگروه8 شرکت کرده بود. تلاش هایش برای مدرنیزه کردن اقتصاد فرانسه، از وی چهره ای مقتدر ساخته اند.

15) سافرا کتز (رییس اوراکل) ایالات متحده

از سال 2005 تاکنون اوراکل بیش از 30 میلیارد دلار برای 42 قرارداد جدید هزینه کرده است. این نتایج نشان می دهند که اوراکل در آستانه سپری کردن پنجمین سال موفق خود قرار گرفته است.

16) یولیا تیموشنکو (نخست وزیر) اوکراین

اولین نخست وزیر زن اوکراین از دسامبر بار دیگر به سمت قبلی خویش بازگشت و در این مدت توانسته میزان تورم را به صفر برساند. تیموشنکو پروژه های مهمی برای اوکراین اروپایی هم مدنظر دارد.

17) مری سامونز (مدیرکل و رییس رایت اید) ایالات متحده

سامونز در اصل یک معلم فرانسوی است که از1999 در این کمپانی استخدام شد. رایت اید همچنان تحت تاثیر بسیاری از رقبای خود است و به یکی از بزرگترین شرکت های شرق تبدیل شده است.

18) آندره آ جونگ ( مدیرکل آوون) ایالات متحده

تحت مدیریت جونگ بزرگترین فروشنده مستقیم محصولات آرایشی، بیشترین بازدهی ممکن را از زمان حشضور او در نقش مدیرعامل این شرکت داشته است.

19) کارول بی توم ( مدیر مالی هوم دیپوت) ایالات متحده

توم 51 ساله علاوه بر اینکه معاون مدیرکل هوم دیپوت است، امسال به عضویت هیات مدیره فدرال ریزرو بانک آتالانتا درآمده و در یونایتد پارسل سرویس هم فعالیت می کند.

20) مارجوری اسکاردینو ( مدیرکل پیرسون) انگلستان

درآمدهای پیرسون در سال 2007 با 6 درصد افزایش به 9/8 میلیارد دلار رسیدند. اسکاردینو آوریل گذشته بخش مختص خاورمیانه فاینشنال تایمز را هم راه اندازی کرد.

21) سونیا گاندی (رهبرحزب کنگره ملی) هند

او قدرتمندترین زن هند در عرصه سیاست به شمار می رود و از سال1990 وارد دنیای سیاست شده است. گاندی در عین حال رهبر قدرتمندترین حزب سیاسی این کشور هم شناخته می شود.

22) ریزا موری ( رییس روبرت وود جانسون ) ایالات متحده

موری هم اکنون مدیریت بزرگترین بنیاد درمان پزشکی آمریکا را عهده دار است و در عین حال به درمان بیماران خود در یک کلینیک نیوجرسی هم ادامه می دهد.

23) سری ایندراواتی(مسیول مالیاتی وزارت اقتصاد) اندونزی

از زمانی که او در سال 2005 به وزارت دارایی و اقتصاد اندونزی راه یافته، قیمت معاملات ارزی این کشور به بالاترین میزان خود در تمام دوران رسید و سرمایه گذاری های خارجی اوج گرفتند.

24) جولی گربردینگ (مدیر مرکز کنترل بیماری ها) ایالات متحده

تحت مدیریت گردبردینگ و از 2002 تا به امروز این مرکز اقدامات مثبتی در زمینه مبارزه با بیماری ها انجام داد و برنامه های او تحت عنوان افراد سالم در هر مقطع از زندگی با استقبال زیادی مواجه شدند.

25) میشل بچلت (رییس جمهور) شیلی

امسال به عنوان اولین رییس جمهور اتحاد آمریکای جنوبی انتخاب شده دسامبر آینده به پایان دوره چهارساله اش می رسد در این مدت توانسته تا با کنترل هزینه ها از رکود اقتصادی کشورش جلوگیری به عمل آورد.

26) المن آلمانی (مدیرکل رویال بانک) ایالات متحده

او بعد از 20 سال از سیتیگروپ بیرون آمد تا هدایت رویال بنک اسکاتلند آمریکا را عهده دار شود و در این مقطع زمانی که بانک ها با بحرانی فراگیر روبه رو هستند. نقش مهمی را برای مبارزه با این بحران ایفا می کند.

27) کارول میرویتز ( رییس تی جی ایکس) ایالات متحده

او یک ربع قرن پیش و در نقش یک خریدار به این کمپانی آمد و سال گذشته به سمت امروزی خود منصوب شد. شرکت او 2600 شعبه در آمریکا و اروپا دارد.)

28) هیلاری رودهام کلینتون (سناتور ) ایالات متحده

او اخیرا مبارزه تبلیغاتی تاریخی اش با باراک اوباما را برای راهیابی به کاخ سفید گذرانده است. کلینتون بعد از شکست اخیر به سمت قبلی اش که سناتور نیویورک بوده، بازگشته است.

29) هیند بوهیا (مدیرکل بورس کازابلانکا) مراکش

او به مدت 8 سال در بانک جهانی بود تا اینکه نخست وزیر مراکش در سال 2004 از او خواست تا مشاور اقتصادی او شود و راه های سرمایه گذاری خارجی را به او آموزش دهد

30) آنی سویینی (رییس دیسنی و ای بی سی) ایالات متحده

او مسوول بخش سرگرمی دیسنی و بخش های جدید آن است و با نوع آوری ها و انقلاب هایش شبکه دیسنی را در زمره بهترین های عصر حاضر در میان دیگر رقبا معرفی کرده است.

31) والنتینا ماتوینکو (فرماندار سن پترزبورگ) روسیه

او که دوست نزدیک ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه است سالیان سال در دولت این کشور حضور داشته و از سال 2003 در سن پترزبورگ این سمت را برعهده دارد.

32) نانسی تلم (رییس سی بی اس پارامونت) ایالات متحده

همه کاره شبکه تلویزیوین سی بی اس با ورود خود 50 درصد از سهام این شرکت را افزایش بخشید و با ساخت برنامه های جدید و تازه عصر متفاوتی برای این شبکه تلویزیونی رقم زد.

33) آن لیورمور (معاون مدیر کل اچ پی) ایالات متحده

لیورمور با اتخاذ سیاستهای برنده و موفق باعث شد تا فروش شرکت اچ پی به 38 میلیارد دلار برسد و نرم افزارها و خدمات مختلف آن در صدوهفتاد کشور دنیا عرضه شود.

34) مارینا برلوسکونی (رییس فینیوست و موندادوری) ایتالیا

دختر نخست وزیر حال حاضر ایتالیا در سی ودو سالگی ریاست یکی از کمپانی های پدرش را عهده دار است که بزرگترین انتشاراتی ایتالیا محسوب می شود.

35) نانسی پلوسی اسپیکر ( خانه نمایندگان) ایالات متحده

او که سومین رهبر زن درایالات متحده است همچنان با جرج بوش رییس جمهوری این کشور مخالفت می ورزد و او را یک شکست خورده کامل در عراق و در رابطه با ذخایر انرژی می داند.

36) اوپرا وینفری (رییس هارپو) ایالات متحده

او درحال حاضر بزرگترین برنامه شو تلویزیونی آمریکا را که هرهفته 48 میلیون بیننده دارد اجرا می کند و تلویزیونها و رادیوهای مختلفی در این کشور راه اندازی کرده است.

37) گولژان مولداژنوا ( مدیرکل بیسیک المنت) روسیه

او که در قزاقستان متولد شده معاون اول ثروتمندترین مرد روسیه اولگ دریپاسکا مالک اصلی غول صنعتی روسیه است و گفته می شود مولداژنوا سهم تاثیرگذاری در استراتژی های این شرکت داراست.

38) آونگ سو کی ( نخست وزیر و برنده جایزه صلح) میانمار

از سال 1990 که او به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شده بود سو کی 63 ساله بعد از بحران اخیر میانمار از قدرت برکنار و هم اکنون ششمین سال پیاپی بازداشت خانگی خود را می گذراند.

39) لین لاورتی السنهانس ( رییس سانوکو) ایالات متحده

او که قبلا معاون مدیرکل رویال دوچ شل بوده دومین زنی است که رهبری یک شرکت نفتی را برعهده می گیرد. او رتبه سی و نهم جدول فوربس را به دست آورده است.

40) ملیندا گیتس ( موسس بنیاد بیل و ملیندا گیتس) ایالات متحده

ملیندا 44 ساله با بیل گیتس همسرش بنیادی را تاسیس کرده که تلاش می کند در زمینه سلامت و آموزش فعالیت کند و با صرف هزینه های کلان این پروژه را در سراسر جهان به اجرا درآورد.

41) گلوریا آرویو ( رییس جمهور) فیلیپین

به رغم بحران های موجود در فیلیپین که موجب شده موقعیت او در عرصه سیاسی کشورش به خطر افتد آرویو تاکنون از سه استیضاح جان به در برده و از ادامه مبارزه و بقا درسمت خود مطمین است

42) جین مندیلو (رییس هاروارد منیجمنت) ایالات متحده

او تا سال 2002 مدیرسرمایه گذاری در ولستلی کالج بود و پانزده سال هم سابقه کار در هاروارد منیجمنت را داشت. او در رتبه چهل و دوم قرار دارد.

43) لیندا کوک (مدیرکل گاز و انرژی رویال دوچ شل) هلند

اودرنقش مسوول بخش مربوط به گاز و انرژی به بازارهای جدید گاز نظیر قطر روی آورده و اخیرا انرژی باد و خورشید را هم مورد استفاده قرار داده است.

44) لورا بوش (بانوی اول آمریکا) ایالات متحده

در کنفرانس کمک به افغانستان در پاریس اعلام کرد که ایالات متحده ده میلیادر دلار بابت این موضوع اهدا خواهد کرد و سفرهای متعددی به آفریقا داشته تا برنامه های مبارزه با ایدز را از نزدیک نظاره گرباشد.


دلارام عظیمی http www nosratdarvishi com article aspx id 514
مقالات ارسالی به آفتاب 2 1

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
جمشیدی  (شنبه 6 دی 1399)
خسته نباشید میگم به گروه مجله مادر و کودک گوپی