نقش صبحانه را برای یادگیری فرزندتان جدی بگیرید

نقش صبحانه را برای یادگیری فرزندتان جدی بگیرید

صبحانه كافی و مناسب در قدرت یادگیری كودكان و تمركز آنان در كلاس درس موثر است و یادگیری آنان را افزایش می‌دهد
گروه بیماری های کودک گوپی
1399/5/13
1 نظر

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی: صبحانه كافی و مناسب در قدرت یادگیری كودكان و تمركز آنان در كلاس درس موثر است و یادگیری آنان را افزایش می‌دهد. دكتر پریسا ترابی افزود: افزایش نسبی قند خون به دنبال صرف صبحانه موجب بهبود عملكرد مغز و تامین انرژی لازم برای فعالیت روزانه می‌شود. وی خاطرنشان كرد همچنین مصرف صبحانه در تنظیم وزن و جلوگیری از پرخوری و ریزه خواری در طول روز كه یكی از علل شایع چاقی می‌باشد، موثر است.
 
كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به فواید مصرف صبحانه گفت: علاوه بر توصیه متخصصین تغذیه در احادیث و روایات متعدد به مصرف غذا در ابتدای صبح و قبل از خروج از منزل تاكید شده است. ترابی به دانش‌آموزان توصیه كرد صبحانه را به‌عنوان غذای اصلی به طور كامل‌ صرف كنند اما وعده ناهار و شام باید كمی‌مختصرتر باشد. ترابی درباره ضررهای نخوردن صبحانه نیز گفت: نخوردن صبحانه اثرات منفی بر یادگیری دانش‌آموزان دارد چراكه در این هنگام فعالیت طبیعی مغــز مختل شده و یادگیری و تمركز حواس كمتر می‌شود. وی تاكید كرد كودكانی كه از خوردن صبحــانه امتــنــاع می‌ورزند، در انجام تكالیف ریاضی كارایی كمتری دارنــد و قدرت خلاقـیـت و ابتكار آنها كاهش می‌یابد.
نقش صبحانه برای کودکان
 
كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، افزود: نخوردن صبحانه در صورتی كه تداوم یافته و تبدیل به عادت شود، علاوه بر اثرات منفی در یادگیری موجب كمبود دریافت سایرمواد مغذی مورد نیاز نیز می‌شود. ترابی اظهارداشت: با حذف صبحانه از وعده‌های غذایی، مواد مغذی كه در این وعده دریافت می‌شود، در وعده‌های دیگر جایگزین نخواهد شد و در نتیجه كمبود كالری، ویتامین‌ها و املاح ایجاد می‌شود. وی یادآور شد یكی از علل اضافه وزن و چاقی عدم مصرف صبحانه است به این علت كه دستگاه گوارش ما در مدت استراحت شبانه مواد غذایی جذب نكرده و میزان قند خون افت خواهد كرد؛ بنابراین در ابتدای صبح بدن نیاز فراوان به دریافت ماده غذایی برای تامین قند خون و تنظیم كاركرد مغز و سوخت و ساز سایر سلول‌های بدن دارد. ترابی گفت: با مصرف نكردن صبحانه، افت قند خون موجب رفتارهایی مانند ریزه‌خواری در فرد شده و برنامه ریزی بدن برای تامین انرژی را به هم می‌زند. وی افزود: علاوه براین نخوردن صبحانه موجب تامین نشدن انرژی لازم برای فعالیت مغزی و سایر اعمال حیاتی بدن شده و فرد را به سوی چاقی سوق می‌دهد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
لرستانی  (یک شنبه 9 آذر 1399)
سلام مطالب جالبی بود مرسی از گروه کودک گوپی