ترغیب کودکان به غذاخوردن

ترغیب کودکان به غذاخوردن

علاقه مند کردن کودکان به غذا یکی از دغدغه‌هایی است که اغلب پدر و مادران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. علاقه و ذائقه کودکان در سنین مختلف تغییر می‌کند اما والدین می‌توانند با استفاده از روش‌های مناسب علاقه کودک را به غذاهایی که مفیدترند جلب نمایند
گروه روانشناسی گوپی
1399/6/20
0 نظر

اولین قاشق غذایی که کودکمان می‌خورد از لذت‌انگیزترین لحظه‌های زندگی هرکدام از ماست. حس نابی که همه‌مان را در شادی و امید غرق می‌کند. همانقدر که غذا خوردن کودک خوشحالمان می‌کند، طبیعی است غذا نخوردن کودک نگرانمان کند. اینکه کودکمان در چه ظرفی غذا می‌خورد مهم است. طرح‌های شاد و رنگارنگ کودکان را سر ذوق می‌آورد. ذوق و شادی‌ای که شاید باعث ترغیب دلبندمان به بازی با ظرف غذایش شود و کم‌کم شروع به غذا خوردن کند. .

مسافرتی به آفریقا

با تصویرهای خواستنی حیواناتی مثل شیر، زرافه و میمون، کارتون‌های حیوانات جنگل در آفریقا را به یادتان می‌آورد. محصولی از برند معروف «چیکو» است و درباره مضر نبودن مواد بکار رفته در ساخت ظروف کودک به شما تضمین داده خواهد داد. این ست پنج تکه دوست‌داشتنی طوری ساخته‌شده که از روی میز سر نمی‌خورد بنابراین می‌توانید با خیال راحت دلبندتان را با غذایش تنها بگذارید و از دیدن شلوغ‌کاری‌هایش با ظرف غذا حسابی لذت ببرید. قیمت این ست حدود 180 هزار تومان است.

خاطره بازی برای کودکان

کارتون میکی موس در دهه 70 محبوب قلب خیلی‌ها بود. اگر شما هم از آن دسته بودید قطعاً دیدن تصویر شخصیت‌های این کارتون دوست‌داشتنی بر ظرف غذای کودکتان خوشحالتان خواهد کرد. شرکت معروف چینی «زرین» این موش‌های دوست‌داشتنی را بر زمینه‌ای سفید نشانده تا کودکتان از غذا خوردنش بیشتر لذت ببرد. قیمت این ست 6 پارچه قشنگ حدود 30 هزار تومان است؛ یک کالای ایرانی مقرون‌به‌صرفه که دوستش خواهید داشت.

خاله‌ریزه و قاشق سحرآمیزداستانی برای غذا خوردن

روزی که قاشق و چنگال را به دست‌های کوچکش بدهید، حس توانایی و استقلالش هرچه بیشتر بیدار خواهد شد. اینکه قاشق و چنگال کودکتان وزن و سایز مناسبی داشته باشد که موقع خوردن غذا، دلبندتان راحت‌تر باشد، نکته مهمی است. برند ایرانی «ناب استیل» یک ست چهار تکه زیبا طراحی و ساخته است که علاوه بر کاربردی بودن، هدیه مناسبی هم برای کودکان اطرافیانتان خواهد بود. این سرویس چهار پارچه حدود 37 هزار تومان قیمت دارد.

توپولی‌ بانمک

پرنده‌های معروف و بامزه عصبانی این بار روی ظروف ملامین نشسته‌اند تا لبخند بر لب کودک نازنینتان بنشانند. این سرویس پنج پارچه ملامین «یزد گل» یک بشقاب سه بخشی هم دارد که برای جدا کردن برنج و خورشت یا مخلفات کمکتان خواهد کرد. قاشق نارنجی‌رنگش دوست‌داشتنی‌ترش کرده و قیمت مناسبش که حدود 16 هزار تومان است، قطعاً نکته مهمی است.

فیل کوچولو و نیلی‌رنگ

طراحی و شکلش خیلی دل‌نشین و خاص است. ظرفی با پنج قسمت مجزا که دری محکم دارد و دسته داشتنش آن را به ظرفی قابل‌حمل تبدیل کرده که کودکتان می‌تواند با خود این‌وروآن‌ور ببرد. ظرف غذای کودک «بون» با رنگ نیلی دوست‌داشتنی‌اش از پلاستیک ساخته‌شده و با قیمت حدود 90 هزار تومان به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر