افزایش تولید ربات‌های صنعتی در همه گیری کرونا

افزایش تولید ربات‌های صنعتی در همه گیری کرونا

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولید ربات‌های صنعتی چین نسبت به سال گذشته با ا ۲۹.۲ درصد رشد مواجه بوده است
1399/5/3
0 نظر

  داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولید ربات‌های صنعتی چین با ۲۹.۲ درصد نسبت به سال گذشته در ماه ژوئن به ۲۰ هزار و ۷۶۱ دستگاه و به بالاترین میزان رشد خود در نیمه اول سال ۲۰۲۰ رسیده است.

افزایش تقاضا برای ربات‌های صنعتی ناشی از کمبود کارگرانی بود که به دلیل تعطیلات مربوط به همه گیری ویروس کرونا خانه نشین شدند.

چین در سال ۲۰۱۶، دستورالعمل‌هایی را برای گسترش استفاده از ربات‌ها در صنایعی مانند تولید خودرو، لوازم خانگی، حمل و نقل هوایی  منسوجات و مواد شیمیایی صادر کرد.

ربات های صنعتی
 

در حال حاضر ربات‌ها بخش مهمی از خدمات روزانه را انجام می‌دهند؛ از تحویل غذا تا سرو نوشیدنی در رستوران‌ها و انجام عملکردهای مهم پرستاری در واحدهای بیمارستان به ربات‌ها سپرده شده است.

ربات‌ها مدت‌هاست که به عنوان روشی جایگزین برای کاهش هزینه‌های نیروی کار، مورد استقبال قرار گرفته‌اند. با پایین آمدن هزینه‌های کارکنان، صاحبان مشاغل می‌توانند قیمت پایین تری  از محصولات خود را به مصرف کنندگان ارائه دهند.

یک گزارش صنعتی که سال گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که بازار جهانی رباتیک صنعتی ۱۸.۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ ارزش داشته و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ به ۴۰.۷۵ میلیارد دلار آمریکا برسد.

به نقل از خبرگزاری فارس .

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر