فناوری‌های نوین در فرودگاه قطر استفاده می شوند

فناوری‌های نوین در فرودگاه قطر استفاده می شوند

فرودگاه بین‌المللی(Hamad International Airport) شهر دوحه کشور قطر به جدیدترین فناوری غربالگری امنیتی مجهز شده است و آن فناوری یک الگوریتم پیشرفته است که پرسنل امنیتی را قادر می سازد تا به راحتی مواد منفجره ای را که احیانا در لوازم و وسایل مسافران مخفی باشد پیدا کنند.
1399/5/5
0 نظر

 این فناوری همچنین این اجازه را به مسافران می‌دهد تا هنگام عبور از بخش بازرسی و امنیت فرودگاه بتوانند وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ، تبلت، دوربین دیجیتال و غیره را در چمدان‌های دستی خود نگه دارند که این موضوع نه تنها سبب ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران می‌شود بلکه از مزایا بهداشتی نیز تا حدی برخوردار است زیرا دیگر پرسنل این بخش به اجناس و وسایل مسافران دست نمی‌زنند.

فناوری جدید موسوم به " C۲ " پس از برداشته شدن کامل محدودیت‌های سفرهای خارجی در تمام بخش‌های بازرسی نصب خواهد شد و غربالگری به شیوه‌ای نوین انجام خواهد شد. این امر ضمن سرعت بخشیدن به روند بازرسی و افزایش توان عملیاتی، سطح امنیت فرودگاه را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. استفاده از این سیستم، فرودگاه بین‌المللی حَمَد را به فرودگاهی مجهزتر که دارای یک سیستم استاندارد آشکارساز مواد منفجره با دقت بالا نیز است تبدیل خواهد کرد.

این سیستم قادر است مواد منفجره‌ای که درون سازه‌های پیچیده مانند ساختار درونی دستگاه‌های الکترونیکی تعبیه و جاسازی شده‌اند را به راحتی شناسایی کند.

 این سیستم همچنین یک سیستم پیشرفته مهم ضد کووید-۱۹ نیز محسوب می‌شود زیرا باعث کاهش تماس و آلودگی مسافران در هنگام حمل چمدان‌ها و برداشتن آنها می‌شود. اجرای این فناوری با محدود کردن تماس انسان‌ها در بخش‌های امنیتی، باعث ارتقای استانداردهای بهداشت فرودگاه خواهد شد و روند بازرسی را هم برای کارمندان و هم برای مسافران سریع تر می‌کند.

"سعید یوسف السلائیتی"(Saeed Yousef Al-Sulaiti) معاون بخش امنیت فرودگاه بین المللی حمد گفت: روند امنیت در این فرودگاه به واسطه نصب فناوری‌های پیشرفته به طور مداوم در حال ارتقا است. هدف ما این است که با توجه به همه گیری بیماری کووید-۱۹، سفرهای مسافرتی را ایمن‌تر کنیم. در این ایام، اولویت ما محافظت از مسافران ضمن حفظ امنیت آنها است. از طریق فناوری C۲، ما می‌توانیم پروتکلی کارآمدتر داشته باشیم که تمام دغدغه‌های مسافران را برای داشتن سفری ایمن برطرف کند.

فرودگاه بین المللی حمد همچنین به فکر نصب اسکنرهای بدن پیشرفته است تا ضمن کاهش سرعت تمام مراحل بازرسی بدن، امنیت مسافران نیز تضمین شده و بالا باشد.

استفاده از این فناوری‌ها بسیار مفید است زیرا در هنگام شیوع این بیماری تماس بین مسافران و کارمندان بخش بازرسی محدود می‌شود و دیگر آنها نیاز به دست زدن به بدن و لباس مسافران ندارند.

این فرودگاه بین المللی همچنین در حال بررسی برای نصب سینی‌های ضد باکتریایی (anti-bacterial trays) در ایستگاه‌های بازرسی و نصب ماژول‌های پخش کننده اشعه فرابنفش خودکار است که بطور خودکار سینی‌هایی که مسافران وسایل خود را در آنجا قرار می‌دهند و لمس می‌کنند را برای محافظت بیشتر از سلامتی و ایمنی کلیه مسافران ضدعفونی می‌کنند.

این فرودگاه همچنین سالن‌های انتقال مسافران جدیدی را ساخته است که این موضوع سبب می‌شود تا ۹۵ درصد مسافران کمتر از پنج دقیقه در صف قرار گیرند.

این فرودگاه قطر اخیراً از اتمام موفقیت آمیز مرحله دوم "برنامه فرودگاه هوشمند"(Smart Airport Program) خود خبر داد و با اجرای فناوری شناسایی بیومتریک، یک تجربه سریع، ایمن و بدون تماس هنگام بازرسی را ارائه داد. این فناوری به مسافران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات پرواز، گذرنامه و اطلاعات بیومتریک چهره خود را در یک نمایشگر هوشمند وارد کنند.

سومین فرودگاه برتر جهان(فرودگاه بین‌المللی حَمَد) در تلاش برای محافظت از کارمندان و مسافران خود در برابر کووید-۱۹، از فناوری‌هایی نظیر ربات‌ها و کلاه ایمنی پیشرفته غربالگری حرارتی استفاده کرده است. این فرودگاه همچنین مجهز به ربات‌هایی است که به طور مستقل در فرودگاه حرکت می‌کنند و با ساطع کردن نور فرا بنفش محیط را ضدعفونی می‌کنند که این موضوع در از بین بردن اکثر میکروارگانیسم‌های عفونی مؤثر است. این ربات‌ها در مناطق پرخطر که ازدحام مسافران زیاد است مستقر می‌شوند تا شیوع پاتوژن‌ها را کاهش دهند. این فرودگاه همچنین مجهز به تونل‌های ضد عفونی اشعه فرا بنفش است که برای ضد عفونی کردن تمام چمدان‌های مسافران هنگام ورود و خروج مسافربری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا .

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر