کودکان را با این موارد نترسانید

کودکان را با این موارد نترسانید

«ترس از لولو»، «ترس از حشرات و حیوانات»، «دزد»، «بابا»، «دستشویی و حمام» و ... مواردی هستند که هیچگاه نباید بچه ها را با آنها بترسانید.
1400/6/10
0 نظر

گروه خانواده ـ زهره سعیدی: «ترس» یکی از واکنش های هیجانی است که کودکان به مرور زمان می‌اموزند برخی از این ترس ها طبیعی و برخی حالت فوبیا پیدا می کنند و ممکن است امنیت زندگی افراد را در بزرگسالی به خطر بیاندازند.
 
واقعیت این است که همه مردم از یک سری مسائل طبیعی مثل زلزله، صدای مهیب یا ارتفاع می ترسند و این کاملا طبیعی است اما برخی دیگر ترس ها مثل پارس سگ از فاصله دور یا دیدن سوسک و حشرات دیگر غیر طبیعی و افراطی است که از نظر بقیه  مردم غیرطبیعی و غیر منطقی است.
ترس کودکان
 
با هر نوع ترسی یک سری مکانیزم های فیزیکی در بدن به راه می افتد که واکنش جنگ و گریز را برای افراد فراهم می کند این مکانیزم ها مثل تپش شدید قلب، افزایش فشار خون و تعریق و در نهایت فرار است. برخی بزرگسالان تصور می کنند که اگر در دوران کودکی برای ساکت کردن بچه ها یا انجام دادن برخی کارها بچه ها را از یک سری چیزها یا مکان ها بترسانند، اتفاقی برای آنها در بزرگسالی نمی افتد در حالیکه خیلی از این ترس ها فوبیا شده  و در وجود بچه ها نهادینه می شود و تأثیر منفی روی رشد آنها می گذارد.
 
برخی موقعیت ها و موارد هستند که باعث تبدیل یک ترس طبیعی به غیر منطقی و فوبیا می شوند. به برخی از این موارد اشاره می کنیم:
1-ترس از لولو
2-حشرات و حیوانات
3-دزد
4-بابا
5-آقا پلیس
6-آقای دکتر
7-دستشویی و حمام
 
به نقل از خبرگزاری فارس
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر