فقط یک وعده میوه و سبزیجات در روز به اندازه پیاده روی برای سلامت روان مفید است ! | مجله گوپی

فقط یک وعده میوه و سبزیجات در روز به اندازه پیاده روی برای سلامت روان مفید است ! | مجله گوپی

فقط یک وعده میوه و سبزیجات در روز به اندازه پیاده روی برای سلامت روان مفید است ! | مجله گوپی

همه ما می دانیم که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر می تواند به ما در کاهش وزن اضافی و بهبود سلامت جسمانی کمک کند ، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی به اندازه یک وعده نیز سلامت روان را افزایش می دهد
گروه خبر مجله گوپی
1400/6/21
4 نظر

همه ما می دانیم که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر می تواند به ما در کاهش وزن اضافی و بهبود سلامت جسمانی کمک کند ، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی به اندازه یک وعده نیز سلامت روان را افزایش می دهد.

مطالعه محققان دانشگاه های لیدز و یورک در انگلستان داده های 40 هزار شهروند انگلیسی را تجزیه و تحلیل کرد و به این نتیجه رسید که تغییرات در مصرف میوه و سبزیجات با تغییر در بهزیستی روانی مرتبط است. یافته ها نشان می دهد که خوردن فقط یک قسمت اضافی از محصول در روز تأثیر معادل هشت روز پیاده روی حداقل ده دقیقه در ماه بر سلامت روان دارد.
 
میوه 
 
دکتر نیل اوشن ، یکی از نویسندگان این مطالعه ، در بیانیه ای می گوید: "ثابت شده است که خوردن میوه و سبزیجات می تواند برای سلامت جسم مفید باشد." "در حالی که برای اثبات علت و معلول به کار بیشتری نیاز است ، نتایج واضح است: افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند نسبت به افرادی که کمتر غذا می خورند از رفاه روحی و رضایت از زندگی بالاتری برخوردارند."
 
محققان بین سالهای 2010 تا 2017 افراد را مورد بررسی قرار دادند و میزان سلامتی آنها را در طول سالها و مصرف روزانه میوه و سبزیجات آنها ارزیابی کردند. نویسندگان عوامل جایگزین بر سلامت روان مانند سن ، تحصیلات ، درآمد ، وضعیت تأهل ، وضعیت اشتغال ، شیوه زندگی ، سلامت و غیره را در نظر گرفتند.
 
میوه 
 
نتایج نشان می دهد افرادی که هر روز میوه و سبزیجات نمی خورند - و نویسندگان اشاره می کنند که اکثریت قریب به اتفاق افراد در بریتانیا از پنج وعده توصیه شده بسیار کمتر هستند - باید مزایای زیادی را که این کار به همراه خواهد !داشت تشخیص دهند و در نظر بگیرند به ویژه انجام اقدامات اضافی برای رژیم سالم تر
دکتر پیتر هولی ، نویسنده مقاله ، می افزاید: "تشویق عادات غذایی بهتر نه تنها در دراز مدت برای سلامت جسمی مفید است ، بلکه ممکن است در کوتاه مدت بهزیستی روانی را نیز بهبود بخشد."
 
منتشر شده در مجله   Social Science and Medicine  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
Saba   (دوشنبه 12 مهر 1400)
خیلی جالب بود ممنون از سایت گوپی
پرسش
موافقم0
مخالفم0
Amir  (دوشنبه 12 مهر 1400)
بسیار عالی !
پرسش
موافقم0
مخالفم0
Shima  (دوشنبه 12 مهر 1400)
بسیار مفید بود ممنون از سایت خوبتون
پرسش
موافقم0
مخالفم0
Ali  (دوشنبه 12 مهر 1400)
درسته واقعا خوردن میوه و سبزیجات و کلا غذای سالم خیلی تاثیر خوبی در روح و روان آدم داره