پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی دارای دوربین ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود! | مجله گوپی

پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی دارای دوربین ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود! | مجله گوپی

پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی دارای دوربین ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود! | مجله گوپی

افشاگری در حساب ویبوی خود پستی منتشر کرده است که اطلاعاتی از مشخصات دوربین‌های پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی در اختیارمان قرار می‌دهد. چندی پیش سامسونگ از اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گجت‌های هوشمند رونمایی کرد؛ دوربینی که ایزوسل HP1 نام دارد و ویژگی‌های منحصربه‌ فردی در اختیار شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند و تبلت‌ قرار می‌دهد. سامسونگ از ارائه‌ی جزئیات بیشتر در مورد ایزوسل HP1 خودداری کرده است؛ اما بر اساس شایعات، شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که از دوربین جدید شرکت کره‌ای در محصولات خود استفاده
گروه خبر مجله گوپی
1400/6/25
4 نظر

پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی دارای دوربین ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود
افشاگری در حساب ویبوی خود پستی منتشر کرده است که اطلاعاتی از مشخصات دوربین‌های پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی در اختیارمان قرار می‌دهد.
چندی پیش سامسونگ از اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گجت‌های هوشمند رونمایی کرد؛ دوربینی که ایزوسل HP1 نام دارد و ویژگی‌های منحصربه‌ فردی در اختیار شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند و تبلت‌ قرار می‌دهد. سامسونگ از ارائه‌ی جزئیات بیشتر در مورد ایزوسل HP1 خودداری کرده است؛ اما بر اساس شایعات، شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که از دوربین جدید شرکت کره‌ای در محصولات خود استفاده می‌کند
به‌تازگی GizmoChina گزارشی منتشر کرده است که صحت چنین موضوعی را تأیید می‌کند. گویا شیائومی در نظر دارد حداقل یکی از مدل‌های سری نسل بعدی شیائومی ۱۲ را همراه با دو دوربین اصلی ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی روانه‌ی بازار کند. شیائومی ۱۲ در واقع جانشین سری می ۱۱ خواهد شد که البته پیشوند «می» از آن حذف شده است.

اخیرا افشاگری چینی در ویبو پستی منتشر کرده است و ادعا می‌کند که پنل پشتی گوشی هوشمند پرچم‌دار شیائومی میزبان ماژول دوربینی با مشخصات سخت‌افزاری بسیار جالبی خواهد بود. گویا ماژول دوربین اصلی علاوه بر دوربین‌ها و حسگرهای دیگر، دو دوربین با رزولوشن ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد داشت که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی از حسگر ایزوسل HP1 سامسونگ استفاده می‌کند.
 
 دوربین گوشی های شیائومی
 
سامسونگ در کنار ایزوسل HP1 دوربین دیگری معرفی کرد که ایزوسل GN5 نام دارد و از رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است. با توجه به شایعات، امکان دارد دوربین ۵۰ مگاپیکسلی موجود در ماژول دوربین اصلی پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی در واقع همان ایزوسل GN5 باشد. آنچه حسگرهای جدید سامسونگ را با مدل‌های پیشین متمایز می‌سازد فناوری‌هایی است که استفاده می‌کنند.
سران سامسونگ در مورد دوربین‌های جدید خود گفته‌اند که یکی از فناوری‌های موجود در ایزوسل HP1 و GN5 فوکوس دوال پیکسل پرو نام دارد. این تکنولوژی به حسگر جدید سامسونگ اجازه می‌دهد از جهات مختلف امکان فوکوس خودکار داشته باشد. این فناوری از دو فوتودیود بین هر پیکسل با ابعاد ۱ میکرومتر استفاده می‌کند که به‌صورت افقی یا عمودی قادر به تشخیص تغییر در الگوها هستند و می‌توانند کوچک‌ترین تغییرات را تشخیص بدهند و به پردازنده ارسال کنند.
طبق گفته‌های مقام‌های شرکت سامسونگ ، در سرتاسر حسگر ۱ میلیون فوتودیود قرار گرفته است که ویژگی‌هایی از جمله تشخیص فاز در جهات مختلف دارند و همین امر به حسگر اجازه می‌دهد بهترین عملکرد را در زمان فوکوس روی سوژه‌های دلخواه کاربر داشته باشد. فناوری فوکوس جدید سامسونگ از ویژگی FDTI استفاده می‌کند؛ امکانی که در حال حاضر تنها در حسگرهای سامسونگ می‌توان یافت و کمک می‌کند هر فوتودیود امکان جذب و نگه‌داری نور به مدت بیشتری داشته باشد.
افشاگر چینی در ادامه‌ی پست خود اشاره دارد که شیائومی می‌خواهد از حسگرهای ۱۰۸ و ۶۴ مگاپیکسلی در محصولات میان‌رده‌ی پریمیوم و بالارده استفاده کند. البته به نظر می‌رسد منظور افشاگر، دوربین‌هایی باشد که در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار شیائومی استفاده می‌شوند. در واقع شیائومی در نظر دارد مدل‌های بعدی پرچم‌دار خود را به آخرین حسگرهای سامسونگ مجهز و حسگرهای پرچم‌داران فعلی را در محصولات میان‌رده و بالارده‌ی بعدی استفاده کند.
 
 
سری های جدید گوشی های شیائومی 
 
 
 شیائومی مانند اپل یا وان‌پلاس عمل نمی‌کند و دارای سری‌های مختلف گوشی‌ هوشمند است؛ محصولاتی که هریک با توجه به رده‌های سخت‌افزاری و همچنین بودجه‌های مختلف دسته‌بندی و به ‌صورت سالانه نمونه‌های جدیدی از آن‌ها به بازار عرضه می‌شود. سری می ۱۱ مهم‌ترین محصولات شیائومی به حساب می‌آیند؛ اما شرکت چینی برندهای مختلفی مانند بلک شارک، ردمی و پوکو دارد که هریک دارای محصولاتی با مشخصات سخت‌افزاری بالارده است.
در هر صورت باید صبر کرد و دید عملکرد دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند یا خیر. برخی از کاربران، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ را قدم بزرگ در ویژگی عکاسی و فیلم‌برداری گجت‌های هوشمند می‌دانند؛ اما برخی چنین رقمی را صرفا «بازارگرمی» بیان کرده‌اند
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
پوریا   (دوشنبه 12 مهر 1400)
حالا تا بیاد ایران احتمالا صدمیلیونی بشه با این قیمت دلار😐
پرسش
موافقم0
مخالفم0
آناهید امیری  (دوشنبه 12 مهر 1400)
شیائومی واقعا معرکه هس !
پرسش
موافقم0
مخالفم0
آسمان  (دوشنبه 12 مهر 1400)
به نظره من از یه نظرایی حتی شیائومی از اپل هم بهتره :)
پرسش
موافقم0
مخالفم0
ارمین  (دوشنبه 12 مهر 1400)
برگام دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلیییییی🤯 شیائومی ترکونده حاجی!