رنگ مو و خطر هایی که برای کودکان ایجاد می کند -گوپی

رنگ مو و خطر هایی که برای کودکان ایجاد می کند -گوپی

پزشکان و کارشناسان زیبایی در این مورد به‌شدت نظر منفی دارند و رنگ کردن مو قبل از سن شانزده‌سالگی را به‌شدت نفی می‌کنند
گروه بیماری های کودک گوپی
1399/6/20
4 نظر

ه کودکعلاقه دختربچه‌ها به رنگ کردن موها، داستانی است که این روزها اکثر خانواده‌ها با آن درگیرند، گاهی خانواده‌ها در مقابل فشار و اصرار بچه‌ها کوتاه می‌آیند و قبول می‌کنند و به دختربچه‌ها اجازه می‌دهند تا موهای خودشان را رنگ کنند؛ اما این رنگ کردن در سنین پایین چه زیان‌هایی می‌تواند برای بچه‌ها داشته باشد؟
. دکتر سیجال شاه، یکی از جراحان به نام پوست در نیویورک و نویسنده یکی از معروف‌ترین مجلات زیبایی در آمریکا، در این مورد می‌گوید: تمایل کودکان به داشتن موهای رنگ‌شده می‌تواند بسیار مخرب باشد، موی کودکان در مقایسه با بزرگ‌سالان بسیار ضعیف‌تر است و مستعد آسیب‌پذیری در برابر مواد شیمیایی ست. این کارشناس پوست معتقد است که موی بچه‌ها از دوران کودکی تا بلوغ دچار تغییرات زیادی می‌شود درنتیجه بسیار حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر است.

تهدید مواد شیمیایی همیشه به دنبال رنگ مو

آسیب‌هایی که می‌تواند پوست سر کودکان را درنتیجه رنگ کردن موها تهدید کند، حاصل مواد شیمیایی موجود در رنگ موهاست، این مواد شیمیایی بسیار خشن هستند و می‌توانند به مو و پوست سر آسیب جدی بزنند. آمونیاک، پراکسید هیدروژن و دیگر مواد شیمیایی که در رنگ موهای دائم استفاده می‌شوند واکنش‌های بسیار مخربی را برای کودکان در پی خواهند داشت. این مواد شیمیایی می‌توانند بافت‌های مو را تغییر دهند و درنتیجه ممکن است کل ظاهر مو کودکان را خراب کند.
به گفته کارشناسان پوست، این مواد شیمیایی به‌صورت بالقوه منجر به واکنش منفی بر مو و پوست سر می‌شوند؛ نه‌تنها تخریب بافت مو و پوست می‌تواند حاصل استفاده کودکان از رنگ موهای دائم باشد، بلکه استفاده از این مواد شیمیایی می‌تواند مشکلات تنفسی نیز برای کودکان به وجود بیاورد.

رنگ مو موقت خظر کمتری دارد

اما میدانیم که مقاومت در برابر خواسته کودکان چندان کار ساده‌ای نیست، توضیح اینکه رنگ مو می‌تواند چه آسیب‌هایی در پی داشته باشد هم چندان کارساز نخواهد بود؛ پس چاره چیست؟
کارشناسان پوست معتقدند اگر نمی‌توانید در مقابل خواست کودکان مقاومت کنید، به سراغ رنگ‌های موقت بروید، هرچند رنگ‌های موقت هم بدون زیان نیست، اما ازآنجایی‌که این رنگ‌ها به ساقه مو نفوذ نمی‌کنند و به پوست سر هم آسیبی نمی‌رسانند، می‌توانند گزینه بهتری باشند. البته جایگزین‌های گیاهی نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای راضی کردن فرزندان شما باشند.
اگر شما راهی برای منصرف کردن کودکانتان پیدا نکرده‌اید، بهتر است روش‌هایی را استفاده کنید که کمترین تماس بین رنگ و پوست سر برقرار شود، اسپری‌های رنگی، استفاده از کلاه‌های رنگی، یا رنگ‌های موقت و گیاهی گزینه‌های مفیدتری هستند.

رنگ موی و خطرات آن برای کودکان
 

به پوست سر کودکان حساس باشید

اگر در انتها همچنان شما بازنده میدان قانع کردن دخترتان هستید و پا به آرایشگاه می‌گذارید، بهتر است ابتدا تست کنید که آیا پوست سر دختران نسبت به رنگ آلرژی دارد یا نه در مرحله بعد، از آرایشگر بخواهید از روش‌هایی استفاده کند که کمترین تماس بین رنگ و پوست سر برقرار شود.
اگر دختر شما به دنبال استفاده از رنگ‌های روشن و شاد مثل آبی، قرمز، صورتی، بنفش و... است باید بیشتر نگران باشید؛ برای رسیدن به این رنگ‌ها ابتدا باید رنگ فعلی مو از بین برود و این به مو و پوست سر دختر شما آسیب دوچندان میزند.
در این موارد شاید بهتر باشد از رنگ‌های گچی استفاده کنید، رنگ‌هایی که دوام چندانی ندارد و معمولاً با اولین شستشو از بین می‌رود، اما حداقل جلوی آسیب جدی به پوست و موی دختر شمارا می‌گیرند. 
در انتها باید بگویم که اگر شما دختربچه‌ای دارید که علاقه زیادی به رنگ‌آمیزی موهای خود دارد، بهتر است قبل از هر کاری با پزشک متخصص مشورت کنید، به آرایشگاه‌های معتبر بروید، از رنگ‌های دائم استفاده نکنید و خلاصه هر کاری بکنید که آسیب‌ها و خطرهایی که پوست و مو دختر شمارا تهدید می‌کنند، کم‌تر شوند.  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم1
مخالفم0
مهین  (یک شنبه 2 آذر 1399)
من اینو نمیدونستم واقعا جالب بود مرسی گوپی
پرسش
موافقم1
مخالفم0
مهرانه  (یک شنبه 9 آذر 1399)
تشکر بابت زحمات شما
پرسش
موافقم1
مخالفم0
مهستی  (یک شنبه 16 آذر 1399)
تشکر بابت پست خوبتون
پرسش
موافقم0
مخالفم0
ثنا محمدی  (یک شنبه 7 دی 1399)
سلام بولوزو شلوار چند پول