لباس بچه را چه کسی انتخاب میکند ؟

لباس بچه را چه کسی انتخاب میکند ؟

لباس بچه را چه کسی انتخاب میکند ؟

اگر از پدر و مادرهایی هستید که تا حالا به‌راحتی لباس بچه انتخاب می‌کردید و به‌تازگی درگیر جنگی اشک‌آلود با فرزندتان بر سر انتخاب لباس بچه شده‌اید، تبریک می‌گوییم چون این معضل به آن معنی است که رشد اجتماعی کودک شما به‌خوبی صورت گرفته‌است. کودکان ۳ سال به بالا به‌تدریج به مرحله‌ای می‌رسند که تمایل دارند استقلالشان را به‌نمایش بگذارند و خط قرمزهای تعیین‌شده توسط والدینشان را به‌چالش بکشند. این موضوع کار انتخاب و خرید لباس بچه را بسیار دشوار می‌کند. در این شرایط چگونه خرید کنیم؟
گروه تحقیق و پژوهش گوپی
1399/4/23
0 نظر

1_حق انتخاب را به بچه ها بدهید

بچه‌ها در این سن علاقه خاصی به زورگویی و لجبازی دارند. برای اشباع این حس کودکتان تا جایی که می‌توانید در مسائلی که اهمیت ویژه‌ای ندارند و امنیت و سلامت او را به خطر نمی‌اندازند، به فرزندتان حق انتخاب بدهید.

2_به سلیقه کودکتان احترام بگذارید

همان‌طور که خود شما سلیقه به‌خصوصی در انتخاب رنگ و جنس لباس دارید، این حق را به‌فرزندتان بدهید که او هم همچون یک انسان بالغ برای خود سلیقه‌ای داشته باشد. اهمیت خوش‌تیپی کمتر از احترام به شخصیت و اراده کودک شما است. بگذارید انتخاب کند چه رنگی را با چه رنگی ست کند، دامن بپوشد یا شلوار. در جایی که نگرانی شما سرما خوردن و بیمار شدن او است، با اضافه کردن کت، ژاکت و کاپشن انتخاب او را تکمیل کنید.

انتخاب لباس بچگانه
 
 
 
3_فرصت تمرین را از کودکتان نگیرید
اگر پروسه انتخاب و خرید لباس به سلیقه فرزندتان تبدیل به پروژه‌ای زمان‌بر و خسته‌کننده شده‌است، گاهی برای بازی «فروشگاه لباس» را انتخاب‌کنید؛ شما فروشنده شوید و فرزندتان خریدار. فرزندتان را تشویق‌کنید از کشو و کمدش لباس انتخاب‌کند و آن را در یک اتاق پرو فرضی به‌سرعت بپوشد و نظرش را درباره انتخاب آن بگوید.
 
انتخاب لباس بچگانه
 
 
4_تبدیل خرید به مسابقه بهترین استراتژی
از راه‌حل‌های دیگری که می‌توانید برای تسریع روند خرید لباس بچه در پیش بگیرید این است که خرید را به مسابقه تبدیل کنید. به او دو گزینه بدهید: بلوز آبی را می‌خواهی یا قرمز؟ تا سه می شمارم تا انتخاب کنی. در پایان روند خرید سریع‌السیر به او جایزه خوشمزه‌ای بدهید.
 
 
انتخاب لباس بچگانه
 
5_خرید اینترنتی را دست کم نگیرید
وقتی اینترنتی خرید می‌کنید، می‌توانید گوشه‌ای با آرامش بنشینید و لباس‌های کاربردی که کودکتان معمولا حضوری انتخاب نمی‌کند را خریداری کنید. به‌این شکل هم به کودکتان آزادی انتخاب لباس خودش را می‌دهید و هم فرصتی دارید که آیتم‌های مناسب و به‌دردبخور با جنس مناسب و دوام خوب را هم تهیه‌کنید. 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر