آباژوری مناسب برای دکوراسیون اتاقتان

آباژوری مناسب برای دکوراسیون اتاقتان

آباژورها علاوه بر کاربردشان به عنوان یک عنصر تزئینی منحصر به فرد نقش موثری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارند. برای آنکه آباژور عملکرد مناسبی با فضای داخلی شما داشته باشد باید در محل مناسبی قرار داده شود؛ به طور کلی آباژور به عنوان نورپردازی فرعی در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد
گروه دکوراسیون گوپی
1399/11/27
1 نظر

آباژورها یکی از اقلام بی‌اهمیت و غیرضروری در جهیزیه و دکوراسیون منازل ایرانی محسوب می‌شوند. این در حالی است که نورپردازی به‌وسیله آن‌ها در دیده شدن و هرچه زیباتر جلوه کردن وسایل منزل شما نقشی اساسی دارند. گاهی روشن کردن یک آباژور در شب حال و هوای اتاق پذیرایی شما را چنان عوض می‌کند که خریدن یک وسیله لوکس و گران‌قیمت نمی‌تواند این کار را بکند.

آباژور های موجود در بازار ایران کدام است؟

آباژورهای موجود در بازار ایران چندین نوع هستند. مدل‌های پایه چوبی که به دو شکل ساده و خراطی‌شده‌اند. مدل پایه برنزی، پایه زرین و مدل معروف تیفانی و ...
نوع آباژور معمولاً با توجه به سبک دکوراسیون منزل شما متفاوت خواهد بود. شاید محدود و منحصر کردن نوعی آباژور به سبک خاصی از دکوراسیون کلیت نداشته باشد اما می‌توان با توجه به اصول کلی دکوراسیون پیشنهادهای کلی ارائه کرد. در اینجا به شکل مختصر روش ست کردن آباژور با سبک دکوراسیون منزل شما را بیان کردیم.

آباژور و دکوراسیون مدرن

اگر ست مبلمان شما راحتی و به سبک مینیمال یا همان ساده است بهتر از آباژورهایی با پایه ساده‌تر استفاده کنید. چوب یا فلز فرقی نمی‌کند. مثلاً اگر پایه آباژور شما چوبی و از نوع خراطی‌شده است، بهتر است در سبک مینیمال هم طول پایه خراطی نشود. آباژورهای پایه‌بلند سه‌پایه چوبی هم انتخاب خوبی کنار مبلمان راحتی هستند. این نوع اگر در کنار ست مبلمان شما قرار گیرند با نور خود جلوه بیشتری به آن‌ها خواهند داد.
 آباژورهای پایه فلزی انتخاب دیگری برای دکوراسیون مدرن و راحت و امروزی منزل شماست. آباژورهای فلزی پایه‌بلند که معروف‌ترین مدل آن متعلق به شرکت سوئدی ایکیا IKEA است، بهتر است در کنار مبلمان راحتی و در سبک مینیمال استفاده شوند. چون به دلیل سادگی که دارند در این سبک بیشتر جلوه خواهند داشت. این مدل آباژور یک پایه بلند فلزی به همراه شیدی بزرگ است. در مدل پایه کوتاه فلزی هم سادگی مشخصه بارز است.

آباژور و دکوراسیون کلاسیک

برای مبلمان به سبک کلاسیک و مبلمان استیل اگر آباژور پایه‌بلند استفاده می‌کنید سعی کنید از نوع چوبی آن استفاده کنید. مدل‌های خراطی‌شده و کمتر اسپرت گزینه بهتری کنار این سبک مبلمان هستند. پایه‌های برنزی و زرین با شیدهای (کلاهک آباژور) مدل کلوش هم گزینه خوبی برای قرار گرفتن در کنار مبلمان استیل شما هستند. همچنین می‌توانید از سبک قرینه استفاده کنید و دو عدد آباژور در کنار ست مبلمان خود داشته باشید. در این صورت حتی از استفاده از لامپ سقفی هم بی‌نیاز خواهید شد.
آباژور مدل گلدانی که از تبدیل یک گلدان به آباژور ساخته می‌شوند نوع دیگری از آباژور هستند که در همه سبک‌های دکوراسیون خصوصاً سبک کلاسیک، زیبایی و جلوه خاصی دارند.
آباژورهای مدل تیفانی هم به‌قدری در زیبایی و تنوع بی‌نظیرند که در هر سبک دکوراسیونی خوش می‌درخشند. این مدل آباژور که نوعی نقاشی روی شیشه است از چین به ایران وارد می‌شود. این مدل زیبا معمولاً خریداران را از پشت ویترین به‌شدت جذب و هنگام روشن شدن جلوه‌ای هرچه بیشتر پیدا می‌کند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم1
مخالفم0
احمدیان  (دوشنبه 3 آذر 1399)
تشکر بابت زحمات شما