5 نکته اساسی برای انتخاب مبل مناسب دکوراسیون

5 نکته اساسی برای انتخاب مبل مناسب دکوراسیون

بدون شک مدل مبلمان در منازل مختلف با سلیقه ها و نیازهای متفاوت تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد در انتخاب مبلمان مناسب برای زیباتر به نظر رسیدن منزلتان باید به فاکتورهای متفاوتی توجه نمایید که در این مطلب ما تصمیم گرفتیم چند فاکتور مهم در انتخاب مبلمان با هارمونی مناسب برای منازل مختلف را با شما در میان بگذاریم
گروه دکوراسیون گوپی
1399/6/30
2 نظر

مبل یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون منزل ماست. انتخاب این وسیله مهم برای بعضی از ما کار یک ساعت است و گشت کوتاهی در بازار کار را تمام می‌کند. بعضی دیگر اما روزها و روزها با وسواس زیادی به دنبال مبل مناسب با سلیقه خود هستند و دست‌آخر هم انتخاب خوبی نمی‌کنند. خرید این کالای بااهمیت کار سختی نخواهد بود اگرچند نکته کلیدی زیر را بدانیم:

1_اندازه مبلتان مهم است

برای آن دسته از شما که خانه مشخصی دارید یا قصد تعویض مبلمان را دارید و فضای کنونی‌تان مشخص است، توجه به‌اندازه، کار لازم و راحتی خواهد بود. کافی است دورتادور فضایی که در آن قصد چیدن مبل تازه را دارید اندازه‌گیری کنید و هنگام خرید با فروشنده مطرح کنید. حتی اگر بخواهید دقیق‌تر عمل کنید می‌توانید اندازه مبل دلخواهتان را پرسیده و هرکدام را روی فضای موردنظر در منزل علامت بزنید. یادتان نرود این نکته بسیار مهمی است. یک مبل زیبا می‌تواند در فضای نامتناسب خود اصلاً به چشم نیاید. در گام بعدی در این بخش فضاهای ورودی را هم برای وارد شدن مبلمان به درون منزل حتماً در نظر بگیرید.

2_نشیمن و تکیه‌گاه مناسب مبل

هنگام امتحان نشیمن یک مبل حتماً ۵ دقیقه روی آن بنشینید. به این صورت هم راحت بودن و هم فرونرفتن نشیمن آن را سنجیده‌اید. وقتی بلند می‌شوید نشیمن باید فوری به حالت قبلی خود برگردد. تکیه‌گاه و پشتی مبل هم باید به شکلی باشد که گردن و کمر شما در حالت مناسبی قرارگرفته و اذیت نشود. فنرهای نشیمن مبلمان خوب نه احساس می‌شوند و نه صدا می‌کنند.

3_جنس پارچه

جنس پارچه مبل شما باید در عین خشن و زبر نبودن از استحکام خوبی برخوردار باشد و با شستن با مواد شوینده مخصوص مبل رنگ و رو رفته نشود. سازنده و فروشنده مبلمان اکثراً برای قابل شست‌وشو بودن پارچه مبل تضمین می‌دهند اما بهتر است خودتان این کار را نکنید و به دست اهالی فن این کار بسپارید. معمولاً قالی‌شویی‌ها، سرویس مبل‌شویی در محل هم دارند و با مواد مخصوص این پارچه‌ها که به آن‌ها آسیب نمی‌زند کار شست‌وشو را انجام می‌دهند.

4_جنس اسکلت و فریم مناسب مبلمان

از بهترین متریال ساخت مبلمان چوب است. استفاده از چوب راش و روس در ساخت مبلمان در ایران مرسوم است. چوب راش برای این کار مناسب‌تر است چون استحکام بیشتری دارد. چوب گردو هم‌اکنون کمتر در ساخت مبلمان استفاده می‌شود چون کمیاب‌تر و گران‌تر است اما خوبی‌ای که دارد این است که در برابر خورده‌شدگی توسط حشرات بسیار مقاوم‌تر است. فلز هم متریال دیگری در ساخت مبلمان است که این روزها کمتر از آن استفاده می‌شود و طرفدار کمتری در قیاس با چوب دارد.

 قانون رنگ،نحوه استفاده و نحوه شکستن آن چیست؟ را در بایا چوب مطالعه نمایید 

5_رنگ مورد علاقه مبلمان

اگر اهل ریسک کردن نیستید و در کل آدم محافظه‌کاری هستید، سراغ رنگ‌های جیغ نروید. رنگ‌های جیغ پشت ویترین نمایشگاه‌های بزرگ و پرزرق‌وبرق مبلمان زیبا هستند اما وقتی به منزل کوچک شما می‌آیند دستتان را برای تغییرات بسته و زود هم خسته‌کننده می‌شوند. بهترین ترکیب مبلمان، رنگ‌های خنثی مثل خاکستری و خانواده کرم هستند که با لوازم دکوری یا همان اکسسوری‌های شاد سرحال می‌شوند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
اکبری  (دوشنبه 3 آذر 1399)
واقعا عکس های جالب میزارید ممنونم از مجله مادر گوپی
پرسش
موافقم0
مخالفم0
مهدی  (شنبه 13 دی 1399)
عکس و مطالب واقعا جالب و زیبا بود تشکر از گوپی