رژیم های غنی از فلاوانول به کاهش فشار خون کمک می کند! | مجله گوپی

رژیم های غنی از فلاوانول به کاهش فشار خون کمک می کند! | مجله گوپی

رژیم های غنی از فلاوانول به کاهش فشار خون کمک می کند! | مجله گوپی

از کاهش وزن گرفته تا کاهش استرس ، روشهای زیادی وجود دارد که پزشکان برای کاهش فشار خون توصیه می کنند. یک مطالعه جدید می گوید یکی دیگر از راه هایی که بیماران می توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهند ، تغییر رژیم غذایی است. محققان در بریتانیا دریافتند رژیم های غذایی سرشار از فلاوانول ارتباط قوی با کاهش فشار خون دارند. فلاونول ها زیر گروهی از فلاونوئیدها هستند که ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان هستند. غذاهای غنی از فلاوانول شامل سیب ، توت ، کاکائو و نوشیدنی هایی مانند شراب قرمز و چای است. ا
گروه خبر مجله گوپی
1400/6/21
4 نظر

از کاهش وزن گرفته تا کاهش استرس ، روشهای زیادی وجود دارد که پزشکان برای کاهش فشار خون توصیه می کنند. یک مطالعه جدید می گوید یکی دیگر از راه هایی که بیماران می توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهند ، تغییر رژیم غذایی است. محققان در بریتانیا دریافتند رژیم های غذایی سرشار از فلاوانول ارتباط قوی با کاهش فشار خون دارند.
فلاونول ها زیر گروهی از فلاونوئیدها هستند که ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان هستند. غذاهای غنی از فلاوانول شامل سیب ، توت ، کاکائو و نوشیدنی هایی مانند چای است.
این مطالعه بریتانیایی رژیم غذایی بیش از 25000 نفر را مورد بررسی قرار داد و غذای هر شرکت کننده را با فشار خون آنها مقایسه کرد. نتایج نشان داد افرادی که از نظر میزان مصرف فلاوانول در 10 درصد اول بودند فشار خون آنها بین 2 تا 4 میلی متر جیوه کمتر از فشارهای 10 درصد پایین بود.

این مطالعه از مزایای فلاوانول های غذایی در سلامتی و تغذیه حمایت می کند. 
 
چای حاوی فلاوانول است 
 
 ارتباط معنی داری بین مصرف فلاوانول و فشار خون وجود دارد:
 
نویسندگان این تحقیق می گویند یافته های آنها شواهد محکمی در مورد مزایای فلاوانول ارائه می دهد زیرا به جای گزارش بیماران به علم متکی است. هر 25618 شرکت کننده میزان مصرف فلاوانول خود را با استفاده از نشانگرهای زیستی تغذیه اندازه گیری کردند. این شاخص ها در خون وجود دارند  و میزان رژیم غذایی ، متابولیسم و ​​وضعیت تغذیه فرد را نشان می دهند. این تفاوت با بسیاری از مطالعات رژیم غذایی که بر اساس تصویر بیمار از رژیم غذایی خود تکیه می کنند ، متفاوت است.
به گفته محققان ، کاهش فشار خون 2 و 4 میلی متر جیوه بین بیشترین و کمترین رژیم غذایی فلاوانول با تغییر رژیم غذایی مدیترانه ای قابل مقایسه است. شرکت کنندگان مبتلا به فشار خون بیشترین تاثیر را در رژیم غذایی با فلاوانول بالا تجربه کردند.
 
 چای حاوی فلاوانول است
 
مطالعات قبلی بر روی جمعیت های بزرگ همیشه برای جمع آوری نتیجه به داده های گزارش شده ی خود تکیه می کردند ، اما این اولین مطالعه اپیدمیولوژیک در این مقیاس است که به طور عینی ارتباط بین یک ترکیب  فعال و سلامت را بررسی کرده است. پروفسور گونتر کوهنل از دانشگاه ریدینگ می گوید ، ما از این که در تحقیق خود ارتباط  معناداری بین مصرف فلاوانول و کاهش فشار خون مشاهده کردیم ، بسیار خوشحالیم.
"آنچه این تحقیق به ما می دهد یک یافته عینی در مورد ارتباط فلاوانول ها - موجود در چای و برخی میوه ها - و فشار خون است. این تحقیق نتایج مطالعات قبلی مداخله در رژیم غذایی را تأیید می کند و نشان می دهد که با رژیم غذایی معمول غنی از فلاوانول می توان به نتایج مشابه دست یافت. در رژیم بریتانیایی ، منابع اصلی چای ، کاکائو ، سیب و انواع توت ها هستند. "
 
این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
Sahar🥰  (دوشنبه 12 مهر 1400)
خیلی جالب بود!!
پرسش
موافقم0
مخالفم0
سامان ایزدی  (دوشنبه 12 مهر 1400)
واقعا چاییی عجب چیزیه هااا از قدیم هم مامان بزرگا هر دردی داشتیم میگفتن برو چای نبات بخور خوب میشی انگار همچین بیراه هم نمیگفتن بنده خداها😂😂😂😂
پرسش
موافقم0
مخالفم0
Mahsa💫  (دوشنبه 12 مهر 1400)
اولین بار بود کلمه فلاوانول رو میشنیدم😐😂 و اصن نمیدونسم چیه ؟☻ مفید بود مرسییی😍
پرسش
موافقم0
مخالفم0
مارال🦄  (دوشنبه 12 مهر 1400)
آخ جوون من عاشق کاکائو و چای ام😋☕ لامصب چقد فواید داشتو نمیدونسم😀❤