اینگونه از کودکتان عکس یادگاری بگیرید

اینگونه از کودکتان عکس یادگاری بگیرید

بسیاری از پدر و مادرها بارها با این سؤال مواجه شده‌اند که چطور میتوانیم عکسی به یاد ماندنی از بچه‌ها داشته باشیم؟ جواب به این سؤال بسیار ساده است، زندگی کنید و زندگی را ثبت کنید.
گروه تربیت کودک گوپی
1399/11/27
1 نظر

بهترین راه برای داشتن عکس‌های زیبا و به‌یادماندنی از بچه‌ها عکاسی روزانه از آن‌هاست، اجازه بدهید که بچه‌ها از زندگی لذت ببرند و شما تنها و تنها از لذت بردن آن‌ها عکاسی کنید تا خاطره آن لحظه برای شما و بچه‌ها ثبت شود.

لحظات شیرین زندگیتان را ثبت کنید

اغلبت پدر مادرها هنگامی از بچه‌ها عکاسی می‌کنند که بچه‌ها میلی به‌قرار گرفتن در قاب عکس ندارند، این عکس‌ها به‌ندرت عکس‌های ماندگاری می‌شوند، دلیلش هم این است که اتفاق ماندگاری نیفتاده است، لحظه‌ای ثبت‌نشده است بلکه موقعیتی ایجادشده است تا ثبت شود، درحالی‌که عکس وقتی ماندگار می‌شود که موقعیت و خاطره‌ای در دل خود ثبت کند.
عکس ماندگار می‌تواند در صبح جمعه ثبت شود، وقتی‌که همراه با بچه‌ها در انتظار صبحانه نشسته‌ایم، بدون هیچ زرق‌وبرقی، بدون توجه به لنزی که برای ثبت آماده است بچه را می‌بوسیم. در این لحظه یک اتفاق خاص در دل یک زندگی عادی رخ‌داده است، و ما با ثبت و عکاسی از آن، یک لحظه شیرین در زندگی را در قاب خاطره‌ها اسیر کرده‌ایم.

روایت عکس ها عکس‌ها

برای از دست ندادن این لحظه‌های بی‌نظیر در دل زندگی روزمره باید سختی‌هایی را هم به جان بخرید، دوربین، این ثبت‌کننده زندگی، همیشه همراه شما باشد، سخت است اما ارزشش را دارد. شما وقتی برای مدتی دوربین خود را همه‌جا همراه ببرید بعد از مدت کوتاهی حمل دوربین برای شما تبدیل به عادت می‌شود و دقیقاً از پس همین عادت شیرین است که خاطره سازی‌ها و مراحل پیش‌تولید هدیه‌ای ارزشمند شروع می‌شود.
در عکس اصلا مهم نیست که شما و فرزندتان چه لباسی به تن دارید، آرایش کرده‌اید یا موی خود را مرتب کرده‌اید یا نه، ثبت نگاه کودک شما و رابطه شما و کودک شماست که مهم است.

هدیه‌ای ارزشمند برای کودکان در آینده

فراموش نکنید که عکس‌ها بهترین هدیه‌ها هستند، مخصوصاً که راوی خاطره‌ای باشند، عکس‌ها را چاپ کنید و منتظر روزی بمانید که عکس تبدیل به خاطره شده باشد. عکس‌ها را قاب کنید و به بچه‌ها هدیه بدهید، هدیه دادن روزگاری که کمتر تصویری از آن در ذهن بچه‌ها ثبت‌شده می‌تواند بهترین هدیه برای آن‌ها باشد.

ثبت کودکی فرزندانمان

بگذارید از راه بهتری به نتیجه برسم و این مطلب را به پایان ببرم. شما مهم هستید، سلیقه شما و خوشحالی شما مهم است، اما به نکته‌ای توجه کنید، ماهیت عکس ثبت زندگی است، و شما فرصت شیرینی برای ثبت زندگی فرزندانتان دارید، اگر لحظات خارق‌العاده کودکی در دل زندگی ساده و روزمره آن‌ها را ثبت نکنید، درواقع تصویری از شیرین‌ترین دوران زندگی آن‌ها نساخته‌اید. 
عکاسی در آتلیه‌ها با ژست‌هایی که اغلب کودکانه نیست، نمی‌تواند تصویری از زندگی کودکانه برای فرزند شما ثبت کند، فرداها تصاویر آتلیه‌ای هیچ‌چیز از روزگار شیرین کودکی به یاد بچه‌ها نمی‌آوردند.
مطلب را با این سؤال که چطور می‌شود عکسی ماندگار از بچه‌ها داشت شروع کردم، اما می‌خواهم با این عنوان که چطور هدیه‌ای ارزشمند برای بچه‌هایمان بسازیم به پایان ببرم. کودکی را با همان ماهیت سادگی ثبت کنید، در دل اتفاق‌های روزانه زندگی، کودکی فرزند خود را ثبت کنید، و با هدیه‌ای شگفت‌انگیز منتظر فرارسیدن سال‌های بعد باشید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
نازنین فرجی  (یک شنبه 2 آذر 1399)
من همیشه دنبال یک سایت میگشتم برای عکس یادگاری گرفتن ممنون از سایت خوب مجله مادر و کودک گوپی